تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 اسفند 1394
راه‌اندازی دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف در تمامی سطح کشور طی سال آینده
مدیرتضمین کیفیت بانک خون بندناف رویان ابراز امیدواری کرد؛

  راه‌اندازی دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف در تمامی سطح کشور طی سال آینده

مدیر توسعه، تعالی و تضمین کیفیت شرکت بن یاخته‌های بانک خون بند ناف رویان، گفت: در حال حاضر در سطح 25 استان دفاتر نمایندگی فعال بوده و امید است طی سال آینده دفاتر نمایندگی در تمامی سطح کشور راه‌اندازی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، اشکان مزدگیر با اشاره به اینکه شرکت فنی بن یاخته‌های بانک خون بندناف رویان فعالیت خود را از سال 1384 آغاز و همچنین دفتر نمایندگی استان کردستان نیز از مرداد ماه 88 راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح 25 استان دفاتر نمایندگی فعال بوده و امید است طی سال آینده دفاتر نمایندگی در تمامی سطح کشور راه‌اندازی شود.

وی حضور در سطوح و بازارهای بین‌المللی را با توجه به کارایی شرکت فنی بن یاخته‌های رویان و ارتقاء کیفی ارائه خدمات را دو هدف اصلی این شرکت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این شرکت طبق استانداردهای روز دنیا فعالیت می‌کند که در برخی شاخص‌ها نیز از این میزان فراتر رفته و آمار بهتری دارد.

مدیر توسعه، تعالی و تضمین کیفیت شرکت بن یاخته‌های بانک خون بند ناف رویان، به عنوان مثال شاخص آلودگی میکروبی این شرکت را در حال حاضر بهتر از سطح جهانی اعلام و عنوان کرد: شاخص آلودگی میکروبی ما طی 18 ماه زیر یک درصد بوده و به صفر نزدیک شده و این مهم نسبت به آمارهای جهانی بسیار فراتر است.

مزدگیر در ادامه سخنان خود گفت: تاکنون بیش از 61 هزار نمونه خون بند ناف از سراسر کشور در بانک خون بندناف فریز شده است.

وی تعداد نمونه‌های استان کردستان را به صورت میانگین ماهانه 12 الی 15 نمونه اعلام کرد و افزود: علاوه بر سنندج خدمات ما در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان نیز اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر توسعه، تعالی و تضمین کیفیت شرکت بن یاخته‌های بانک خون بند ناف رویان، با بیان اینکه نمونه‌هایی که در هر استان جمع آوری می‌شود بیشترین قابلیت استفاده را برای مردم همان شهر و منطقه دارد، اعلام کرد: هر چه تعداد نمونه‌های جمع آوری شده بیشتر باشد به لحاظ ژنتیکی و HLA در مردم یک منطقه که قومیت مشترکی دارند مطابقت و بهره‌وری بیشتری دارد بر همین اساس با افزایش تعداد نمونه‌های استان شانس پیدا شدن نمونه‌های مناسب برای مردم استان بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: طی سال 94 دفتر نمایندگی استان کردستان بر اساس ارزیابی‌های شرکت رویان، از لحاظ کیفیت نمونه‌های ارسالی و سطح خدمات ارائه شده به مردم استان به عنوان دفتر نمایندگی برتر کشوری شناخته شد.

مزدگیر، در راستای تجاری‌سازی فعالیت‌های بانک خون بند ناف، گفت: استان کردستان نقش بسیار مهمی در راستای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در سال 91 یک دفتر نمایندگی در بیمارستان ژین اربیل عراق راه اندازی شد که متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم امنیت منطقه فعالیت این دفتر تعلیق شده است که در صورت برقراری امنیت، فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

مزدگیر اعلام کرد: در حال حاضر نمونه‌های خون بندناف در کشورهای امارات، عراق، آذربایجان و آسیای جنوب شرقی جمع آوری می شود و همچنین درصدد رایزنی با کشورهای کویت و عمان هستیم.

مدیر توسعه، تعالی و تضمین کیفیت شرکت بن یاخته‌های بانک خون بند ناف رویان، با بیان اینکه کاربرد درمانی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌های لاعلاج است، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد پیوند خون بندناف برای درمان 70 نوع بیماری مانند کم‌خونی مادرزادی، انواع سرطان خون، تالاسمی، فلج مغزی، پارکینسون، دیابت و اختلالات کبدی استفاده می‌شود اما افزایش تعداد نمونه‌های ذخیره شده در بانک‌های خون بند ناف کشور به اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتری نیاز دارد.

وی اعلام کرد: تاکنون 14 مورد پیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی رویان صورت گرفته که این آمار موفق، بسیار آمار قابل قبول و مهمی است.

مزدگیر، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمونه گیری می‌تواند به دو شکل درون رحمی و خارج رحمی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: نمونه گیری داخل رحمی دارای کیفیت بالاتری نسبت به نمونه گیری خارج رحمی است و به صورت معناداری بر کیفیت نمونه اثرگذار است.

وی، در پایان یادآور شد: لازمه انجام نمونه‌گیری درون رحمی همکاری با پزشکان زنان و زایمان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: