تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1395
ابزاری با ابعاد میکرو برای شبیه سازی تکوین جنینی طناب نخاعی

  ابزاری با ابعاد میکرو برای شبیه سازی تکوین جنینی طناب نخاعی

محققین دانشگاه MISL توانسته اند ابزار میکروفلوئیدیک جدیدی را طراحی کنند که محیط فیزیکی شیمیایی مناسبی را برای هدایت کردن سلول های بنیادی جنینی برای تکوین به بافت های خاص فراهم می آورد. با استفاده از این سیستم، این تیم تحقیقاتی توانسته اند با موفقیت بخشی از طناب نخاعی را روی چیپ کشت داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، طی تکوین جنینی، مواد شیمیایی خاصی به نام مورفوژن ها، سلول های بنیادی را هدایت می کنند تا به بافت های خاصی تکوین و سازمان یابند. این سیستم میکرو که محققین جدیدا طراحی کرده اند، پراکنش فضایی مورفوژن ها را در شرایط ازمایشگاهی، مشابه با آن چه در سازماندهی طبیعی بافت ها اتفاق می افتد شبیه سازی می کنند.

در این مطالعه با استفاده از روش های جدید، محققین چیپ های میکروفلوئیدیکی را طراحی و ساخته اند که شامل لابیرنت هایی از اتاقک های کشت کوچک و کانال های مرتبط با هم برای پراکنش مورفوژن برای القای تکوین طناب نخاعی استفاده کردند. آن ها می گویند که هر چند همه انواع زیرنوع های نورونی روی این سیستم ها تولید نشدند و ما نمی توانیم محیط دقیق جنینی را شبیه سازی کنیم اما مطمئنا این یافته ها می توانند اطلاعات جالبی را در اختیار محققین قرار دهند. این ابزارهای میکروفلوئیدیک ابزارهای دقیق، مناسب و جدیدی را در اختیار زیست شناسان تکوینی قرار می دهند تا بسیاری از فرایندهای تکوینی جنینی را شبیه سازی کنند. هم چنین می توان از آن ها برای بررسی فرایندهای منجر بازسازی اندام ها و اندام های حرکتی استفاده کرد. اخیرا از این سیستم ها برای مطالعه بیماری ALS و مشکلات نخاعی استفاده کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: