تاریخ انتشار: شنبه 06 شهریور 1395
امیدواری های جدید برای درمان ALS با استفاده از سلول های بنیادی

  امیدواری های جدید برای درمان ALS با استفاده از سلول های بنیادی

بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) یک بیماری عصبی لاعلاج است و محققین جان هاپکینز براین باورند که به لطف سلول های بنیادی، بزودی درمان این بیماری میسر خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، نیکلاس ماراگاکیس و همکارانش در جان هاپکینز با در مطالعات موشی که به منظور سلول درمانی ALS انجام داده اند با موفقیت روبرو شده اند. این محققین آمریکایی سلول های پیش ساز آستروسیتی را موش های مبتلا به ALS پیوند کردند و مشاهده کردند که این امر منجر به بقای بیشتر موش ها شد.

بیماری ALS بدلیل تحلیل رفتن و مرگ نورون های حرکتی اتفاق می افتد که سیگنال هایی را به عضلات می فرستند و حرکت را تسهیل می کنند. مطالعات اخیر نشان داده است که آستروسیت ها به عنوان بخشی از سلول های پشتیبان گلیالی می توانند به دلیل بیماری از بین بروند. بر این مبنا، محققین سعی دارند به درمان جانوران مبتلا به ALS با پیوند آستروسیت های اولیه بپردازند. این مطالعه نشان داده است که اگرچه آستروسیت ها نمی توانند به طور کامل بیماری جانور را بهبود ببخشند اما می توانند بقای جانور را بیشتر کنند. محققین می گویند این آستروسیت های پیش ساز دارای پروتئین ناقلی هستند که قادر به برداشتن نوروترانسمیترهای گلوتامات اضافی است. این نوروترانسمیتر اضافی است که منجر به ایجاد ALS می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: