تاریخ انتشار: دوشنبه 03 آبان 1395
داده های مثبت اولیه از مطالعات آسیب نخاعی

  داده های مثبت اولیه از مطالعات آسیب نخاعی

کمپانی StemCells داده های مربوط به فاز یک و دو بالینی مطالعه ای شش ماهه از استفاده اختصاصی از محصول HuCNS-SC(R) برای بیماران دچار آسیب نخاعی مزمن را ارائه کرده است که حاکی از امیدوار کننده بودن این محصول است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، محصول HuCNS-SC(R)‌در واقع سلول های بنیادی عصبی انسانی خالص سازی شده است که استفاده از آن ها پروفایل ایمنی مطلوبی را نشان داده است. هم چنین در این مطالعه که روی سه بیمار صورت گرفته است، در مورد دو نفر از آن ها استفاده از HuCNS-SC(R) منجر به بهبود عملکرد حسی آن ها شده است ولی در مورد نفر سوم هنوز تغییری مشاهده نشده است.

در اطلاعاتی که در مورد این مطالعه در 51مین نشست علمی انجمن بین المللی نخاع در لندن ارائه شده است، محققین این کمپانی اعلام کرده اند که پیوند این محصول حاوی سلول های بنیادی عصبی می تواند عامل درمانی بالقوه ای برای طناب نخاعی باشد. همان طور که گفته شد، این سه بیمار پیوند سلول های بنیادی را به خوبی تحمل کرده اند و تاکنون نگرانی در مورد خطر استفاده از این سلول ها در مورد آن ها مشاهده نشده است. هم چنین دو نفر از آن ها عملکرد قابل توجه حسی(حس لمس، گرما و تحریک الکتریکی) را در ناحیه پایین جایگاه آسیب دیده بدست آورده اند که نشان دهنده اثرات بالینی مثبت استفاده از سلول های بنیادی عصبی در این زمینه است. این اولین بار است که استفاده از پیوند سلول های بنیادی، عملکرد حسی بیماری را تا این اندازه تغییر می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: