تاریخ انتشار: یکشنبه 27 فروردین 1396
مروری بر مطالعات پایه و کاربردی پیام رسانی هج هاگ(hedgehog)

  مروری بر مطالعات پایه و کاربردی پیام رسانی هج هاگ(hedgehog)

پیام رسانی هج هاگ(HH)، نقش مهمی را در انواع خاصی از سلول های بنیادی بالغ و سلول های بنیادی سرطانی بازی می کند. فعالیت نابجای آن را با بسیاری از بیماری های مخرب و چندین نوع سرطان مرتبط می دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعات مختلف توجه قابل ملاحظه ای به مکانیسم های مسیر پیام رسانی هج هاگ و شناسایی داروهایی که فعالیت این مسیر را تعدیل می کند، معطوف شده است. چندین دهه کار و مطالعه موجب شده است که موفقیت در زمینه درمان ها سرطانی از زمینه زیست شناسی پایه خارج شود و دستاوردهای زیادی در این زمینه حاصل شود، به طور مثال، دو داروی پیشگام vismodegib و sonidegib اخیرا بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان سرطان پیشرفته پوست مورد تایید قرار گرفته است.

مطالعات روی مکانیسم های تعدیل سازی شیمیایی، بویژه آن هایی که اهداف درمانی ویژه ای مانند مسیر هج هاگ را هدف قرار می دهند، توجه زیادی را به خود جلب کرده است و مسیرهایی را به سمت درمان های خلاقانه جدید باز کرده است.  اخیرا پروفسور وانگ لو و همکارانش در آکادمی علوم چین و همکاران دیگرشان در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی مطالعه مروری را تحت عنوان “Hedgehog signaling: from basic biology to cancer therapy” را به چاپ رسانده اند و در آن  آخرین پیشرفت ها در درک بهتر مکانیسم های تنظیمی مسیر هج هاگ بویژه مکانیسم های تنظیمی شیمیایی را مورد بحث قرار داده اند. آن ها یک مدل کاری فرضی را برای مدولاسیون شیمیایی درونی پیشنهاد کرده اند و به آزمایشات و دروسی که سال ها کار در مورد این پیام رسانی به آن ها یاد داده است پرداخته اند و مسیر هج هاگ را هدف تکوینی مناسبی برای مطالعه در زمینه طب بازساختی بر شمرده اند و معتقدند که داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این مسیر و در نتیجه مداخله درمانی بهتر می تواند منجر به نتایج درمانی بهتری شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: