تاریخ انتشار: دوشنبه 04 اردیبهشت 1396
مزایای حیات بخش یک مطالعه جدید در مبارزه با ویروس ها

  مزایای حیات بخش یک مطالعه جدید در مبارزه با ویروس ها

بیمارانی که در معرض خطر عفونت های ویروسی و میکروبی بیشتر قرار دارند مانند آن هایی که به ایدز مبتلا هستند یا آن هایی که متحمل پیوند شده اند می توانند از مزایایی زندگی بخش مطالعه ای که بوسیله محققین دانشگاه Surrey صورت گرفته است بهره مند شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه پروفسور وینس امری و همکارانش مدلی را ایجاد کرده اند دیدگاه های ارزشمندی را در مورد این که چگونه می توان به بیماران مبتلا به عفونت های سیتومگالوویروسی(CMV) کمک کرد، ارائه کرده اند. این مدل می تواند بویژه برای بیمارانی که متحمل پیوند یا سلول درمانی شده اند بسیار حیاتی باشد.

سیتومگالوویروس ها، اگر سیستم ایمنی فرد به خوبی کار نکند می توانند بسیار خطرناک باشد، چنین وضعیتی را می توان  در مورد بیماران پیوندی که داروهای سرکوب ایمنی را دریافت می کنند یا بیماران مبتلا به ایدز که در مراحل پیشرفته بیماری قرار دارند، مشاهده کرد. در این موارد سیتومگالوویروس ها شدیدا سلامتی فرد را به خطر می اندازند و می تواند طیف وسیعی از اندام ها را آلوده کنند. درمان اصلی که برای این ویروس ها استفاده می شود، داروی ضد ویروسی به نام Ganciclovir است که واحدهای ساختاری DNA را تقلید می کند و مانع از همانندسازی ویروس می شود. در این مطالعه محققین اطلاعات مربوط به یک مطالعه بالینی وسیع از اثر Ganciclovir در درمان سیتومگالوویروس ها در بیمارانی که متحمل پیوند اندام جامد شده بودند را استفاده کردند تا الگویی از پاسخ های ویروسی مشاهده شده بعد از درمان بدست آورند.

این اولین بار است که یک مدل جامع طراحی می شود که طیف وسیعی از الگوهای کاهشی ویروس بعد از درمان را توضیح می دهد و دیدگاه های ارزشمندی را برای این که چگونه می توان به بهترین نحو به این بیماران کمک کرد، ارائه می دهد. آن ها چهار الگوی منحصربفرد از پاسخ به این ویروس ها را شناسایی کردند و از آن برای ایجاد یک مدل ریاضی که نحوه پاسخ دهی بیماران به ویروس و به داروها را پیش بینی می کند، استفاده کردند. استفاده از این مدل ریاضی می تواند به طراحی درمان های شخصی کمک کند و پیش بینی کند که چه مدت باید بیماران پیوندی تحت درمان باشند تا آلودگی ویروسی آن ها پاکسازی شود. دکتر امری و همکارانش براین باورند که مدل آن ها می تواند کیفیت زندگی بسیاری از بیماران مبتلا به عفونت سیتومگالوویروسی را بهبود ببخشد. در واقع در بسیاری از موارد خطرناک مانند زمانی که سیستم ایمنی بیماران به خوبی عمل نمی کند، اتخاذ تصمیم درست درمانی می تواند مرگ و زندگی فرد را رغم بزند. یکی از این شرایط عفونت های سیتومگالوویروسی است که درک نحوه تکثیر آن ها در بدن و چگونگی کنترل آن ها با داروهای ضد ویروسی می تواند مدیریت بهتر عفونت را میسر سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: