تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396
پچ ها یا تکه های سه بعدی پرینت شده می توانند به ترمیم قلب های آسیب دیده کمک کنند

  پچ ها یا تکه های سه بعدی پرینت شده می توانند به ترمیم قلب های آسیب دیده کمک کنند

تیمی از محققین زیست پزشکی در دانشگاه مینه سوتا یک پچ یا تکه زیست پرینت شده سه بعدی و جالب را تولید کرده اند که می تواند به بهبود بافت قلبی اسکار شده بعد از حمله قلبی کمک کند. این یافته گام مهمی به سمت درمان بیماران آسیب دیده از حملات قلبی محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، طبق آمار اعلام شده بوسیله انجمن متخصصین قلب امریکا، دلیل اصلی مرگ در آمریکا بیماری های قلبی است و سالانه بیش از 360000 نفر را به کام مرگ می فرستد. طی یک حمله قلبی، خونرسانی به برخی نقاط قلب مختل شده و سلول های عضلانی آن ناحیه می میرند. بدن ما قادر نیست به خودی خود این سلول های عضلانی را جایگزین کند و در نتیجه در آن ناحیه قلب بافت اسکار شکل می گیرد که عملکرد قلب فرد را مختل می کند و موجب نارسایی قلب می شود.

در مطالعه ای جدید، محققین دانشگاه های مینه سوتا و ویسکونزین-مادیسون از تکنیک پرینت سه بعدی مبتنی بر لیزر برای تلفیق سلول های بنیادی مشتق از سلول های قلب انسان بالغ روی یک ماتریکس استفده کردند تا موجبات رشد و ضربان همزمان آن ها را در ظروف آزمایشگاهی میسر کنند. زمانی که این پچ یا تکه سلولی، بعد از شبیه سازی حمله قلبی برای موش استفاده شد، آن ها مشاهده کردند که ظرفیت عملکردی قلب جانور بعد از چهار هفته به میزان قابل توجهی بهبود یافت. از آن جایی که این پچ یا تکه قلبی از سلول ها و پروتئین های ساختاری خود قلب ساخته شده بود، به خوبی با بافت قلبی تلفیق شد و نیاز به جراحی های بیشتر نبود.

محققین این مطالعه را گام مهمی به سمت درمان دلیل شماره یک مرگ و میر در آمریکا می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: