تاریخ انتشار: شنبه 04 آبان 1392
چهارمین کنگره «تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش‌ در دانش پزشکی» آغاز شد
در آستانه اعطای چهارمین جایزه استاد یلدا

  چهارمین کنگره «تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش‌ در دانش پزشکی» آغاز شد

چهارمین کنگره بین‌المللی چهار روزه «تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش‌ در دانش پزشکی ویژه چهارمین جایزه بنیاد جهانی پرفسور یلدا، پدر دانش بیماری‌های عفونی ایران» در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، این کنگره با حضور پروفسور علیرضا یلدا، دکتر ملک‌زاده – معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دکتر جعفریان - رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران - دکتر بهادری - رییس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران - و 60 استاد برجسته داخلی و خارجی عرصه‌ی پزشکی تا هفت آبان‌ماه جاری ادامه دارد.
 
در این کنگره 28 موضوع دانش پزشکی با محورهای «ایمونولوژی غدد»، «سرطان و سلول‌های بنیادی»، «جراحی مغز و اعصاب»، «جراحی قلب وعروق»، «فشار خون»، «نانوفناوری»، «بیماری‌های داخلی»، «بیماری‌های عفونی»، «بیماری‌های کودکان»، «تازه‌های پوست»، «زنان و زایمان»، «نفرولوژی»، «روانشناسی»، «ژنتیک» و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهش در حوزه‌های یاد‌شده ارائه خواهند شد.
 
هم‌چنین در آخرین روز برگزاری این کنگره، چهارمین جایزه بنیاد جهانی پروفسور یلدا به برترین پژوهش‌های دانش پزشکی مولکولی تا پزشکی بالینی در شش رده پژوهشگران جوان، پزشکانی که در زمینه‌های فرهنگی و هنری فعالیت داشته‌اند، پژوهشگران نوآور، استادان برجسته‌ی پزشکی، پزشکانی که با مسوولیت‌پذیری نسبت به اجتماع در حیطه‌ی سلامت عمومی و پزشکی به ویژه در مناطق نیازمند منشأ اثر بوده‌اند و بالاترین رده‌ی این جایزه شامل استادان بزرگ و پیشکسوت پزشکی که با بنیان‌گذاری رشته‌های تخصصی خود سبب خدمات ریشه‌یی علمی در ایران و جهان شده است اعطا می‌شود.
 
در بین این افراد تعدادی از استادان پیشکسوت و برجسته و هم‌چنین جوانان محقق دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز جوایزی دریافت خواهند کرد.
 
به گزارش ایسنا، کنگره جهانی پروفسور یلدا از سال 1389 (2010) تاکنون طی چهار دوره برگزاری پذیرای جمع زیادی از استادان و پژوهشگران پزشکی از داخل و خارج کشور بوده است. این کنگره سالانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد جهانی استاد پروفسور یلدا برگزار می‌شود.
 
استاد یلدا، پدر دانش بیماری‌های عفونی ایران دارای بیش از نیم قرن خدمات علمی ارزنده و ماندگار در عرصه‌ی دانش پزشکی که به دلیل شاگرد‌پروری، تعهدات اخلاقی به بیمار و داشتن رفتارهای انسانی ممتاز به شخصیتی وارسته و بی‌بدیل در این عرصه تبدیل شد، به همین دلیل کرسی ریاست گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نام کرسی استاد علیرضا یلدا نام‌گذاری شده است.
 
استاد علیرضا یلدا در 13 آذر 1309 در تهران دیده به جهان گشود. وی پس از طی تحصیلات دبستان و دبیرستان با کسب نمرات درخشان و موفقیت در کنکور دشوار پزشکی به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران راه یافت و دانشنامه دکتری پزشکی را در سال 1339 از این دانشگاه دریافت کرد.
 
وی در سال 1339 موفق به کسب تخصص در رشته بیماری های داخلی و عفونی شد و در همین سال به موجب توانایی های بارز علمی و اخلاقی به عضویت کادر علمی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد.
 
دکتر یلدا در مدت کوتاهی به بالاترین پایه علمی دانشگاهی که استاد ممتازی دانشگاه است دست یافت. ایشان مولف 17 کتاب ارزنده در دانش و اخلاق پزشکی و مقالات بی شمار علمی است.
 
دکتر یلدا نخستین پزشک و استادی است که نشان علمی چهره های ماندگار به ایشان تعلق گرفته است.
 
دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم نشریه علمی پزشکی خود را به پاس احترام به خدمات بی نظیر این استاد یگانه به نام دکتر یلدا نامگذاری کرده است.
 
استاد به حق استاد استادان و پدر دانش بیماری های عفونی ایران لقب گرفته است. به پاس خدمات علمی آموزشی و پژوهشی درخشان و همیشه ماندگار ایشان به جامعه پزشکی، کرسی بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نام دکتر یلدا نامگذاری شده است.
 
پروفسور یلدا عضو دائمی هیات ممیزه استادان دانشگاه های علوم پزشکی تهران و عضو شورای علمی بیش از 20 مجله معتبر است.
 
استاد از بیش از چند دهه و تاکنون به عنوان عضو برجسته شورای علمی مشاوران و داوران نشریات کهن و معتبر پزشکی ایران و مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجله نظام پزشکی ایران خدمات شایان توجهی ارایه کره است.
 
استاد یلدا به سبب ویژگی های علمی اخلاقی و انسانی منحصر به فرد خویش پس از تاسیس فرهنگستان علوم پزشکی از همان ابتدا به عنوان عضو پیوسته بالاترین مرجع علمی ایران انتخاب شد.
 
دکتر یلدا در سال 1342 با سرکار خانم دکتر طاهره جعفرزاده، متخصص بیماری های زنان و زایمان پیوند زناشویی بست که حاصل این ازدواج دو دختر و سه نوه است که دختران استاد از چهره های موفق علمی به شمار می روند.
 
انتهای پیام
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: