تاریخ انتشار: دوشنبه 07 بهمن 1392
تعداد مبتلایان سرطان کبد در کرمان 2.5 برابر میانگین کشوری
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد

  تعداد مبتلایان سرطان کبد در کرمان 2.5 برابر میانگین کشوری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، در استان کرمان تقریبا 2.5 برابر میانگین کشوری مبتلا به سرطان کبد داریم.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان علی‌اکبرحق‌دوست  اظهار داشت: استان کرمان دو یا  سه سالی است که از نظر میزان ابتلا به سرطان مثانه جزو استان‌های بالای کشور محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در سرطان حنجره نیز آمار این‌گونه است، ادامه داد: هر چند سرطان کبد جزو سرطان‌های نادر به شمار می‌رود، اما مبتلایان به این سرطان نادر در استان کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور شایع‌تر است و تقریبا 2.5 برابر میانگین کشوری مبتلا به سرطان کبد داریم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به بررسی‌های اولیه انجام شده مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از ریسک فاکتورهای ابتلا بیشتر افراد به سرطان‌ها تشخیص داده شده است.
 
حق‌دوست با بیان اینکه در مورد علل بروز سرطان مثانه در استان به زودی کارهای تحقیقاتی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: مصرف مواد مخدر یک ریسک فاکتور عمومی در تمام کشور محسوب می‌شود و احتمالا این عامل در افزایش مواد سرطانی کشور نیز مؤثر است.
 
وی گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه در چند سال اخیر، کمربندی از سرطان‌های فوقانی دستگاه گوارش در شمال استان از شهرستان‌های زرند و کوهبنان تا شهربابک و رفسنجان ایجاد شده است و در جنوب استان کرمان سرطان خون کودکان به صورت غیر عادی بالا است.
 
حق‌دوست تصریح کرد: سرطان سینه از سرطان‌های شایع و خطرناک در زنان محسوب می‌شود که الگوی روند این سرطان تغییر کرده است به عنوان مثال مواردی از بروز این سرطان در سنین 25 سالگی دیده شده است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: بروز سرطان سینه در سنین زیر 35 سال نادر است اما حداقل در استان کرمان 40 تا 50 پرونده زن مبتلا به این سرطان که سن آنها کمتر از 35 سال است، وجود دارد.
 
به گزارش فارس وی با تأکید بر اینکه تحلیل عمیق عوامل ایجاد کننده سرطان‌ها بسیار مهم است، اظهار داشت: بعضی از ریسک فاکتورها فردی است و هر فرد ممکن است با تغییراتی مانند مصرف نکردن سیگار عوامل ابتلا به سرطان‌ها را کاهش دهد.
 
حق‌دوست با اشاره به اینکه بعضی از ریسک فاکتورها عوامل اجتماعی هستند و تغییر آن نیز با حرکت جامعه و اجتماع میسر است، ادامه داد: در حاشیه این کار تحقیقاتی بیان شده که مصرف سبزیجات، خطر ابتلا به سرطان‌ها را 40 درصد کاهش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه مصرف میوه تازه نیز تا 50 درصد خطر ابتلا به سرطان معده و دستگاه فوقانی گوارش را کاهش می‌دهد، خاطر نشان کرد: مصرف زیتون حدود 70 درصد شانس ابتلا به سرطان را در افراد کاهش می‌دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: