تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1391
آیا همه بیماران سرطان معده باید به یک شیوه درمان شوند؟

  آیا همه بیماران سرطان معده باید به یک شیوه درمان شوند؟

یک عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: در سرطان معده چنانچه سایز تومور کمتر از 3 سانتی متر باشد و به ارگان های اطراف نیز متاستاز نداده باشد، آندوسکوپیک برداشتن مخاط (EMR) درمان مناسبی خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دكتر علي باسي، فوق تخصص خون و سرطان بالغين و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران در سخنانی در سمینار انکولوژی و هماتولوژی گفت: درمان سرطان معده به مرحله ای که بیمار در آن قرار دارد مرتبط است. اگر تومور عضله یا بافت های اطراف معده را درگیر کند باید جراحی صورت گیرد اما چنانچه این بیماری در مراحل اولیه کشف شود و سایز تومور نیز کمتر از 3 سانتی متر باشد و به ارگان های اطراف نیز متاستاز نداده باشد، آندوسکوپیک برداشتن مخاط(EMR) درمان مناسبی خواهد بود.

به گفته این متخصص طی تحقیقی که بر روی 50 هزار بیمار صورت گرفته است، چنانچه تومور فقط مخاط معده را مورد حمله قرار داده باشد تا 85 درصد احتمال درمان وجود دارد و اگر بعد از مرحله اول باشد یعنی تومور به ارگان های دیگر نیز متاستاز داده باشد احتمال نجات زندگی 60 درصد است.

وی با بیان اینکه معمولا افراد در مراحل پیشرفته به پزشک مراجعه می کنند اضافه کرد: به همین علت ریسک عود بیماری بالا است و باید درمان های تکمیلی وارد شود.

دکتر باسی درباره تاثیر شیمی درمانی برای درمان سرطان معده گفت: استفاده از شیمی درمانی برای جلوگیری از عود بیماری زیر سوال است و هنوز به طور قطعی نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.

این پزشک متخصص، کمورادیو تراپی معده را هم راهی دانست که تا 78 درصد احتمال مرگ و میر این بیماران را کاهش می دهد .

وی اضافه کرد کمورادیوتراپی در مرحله سوم بیماری اعمال می شود اما نه به تنهایی بلکه در کنار سایر درمان ها.

دکتر باسی کمو رادیوتراپی را درمان استاندارد مورد پذیرش آمریکا دانست و گفت: در سرطان معده بر اساس مرحله و موقعیت تومور کمورادیوتراپی صورت می گیرد و باعث کاهش عود بیماری می شود.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغين تاکید کرد: بیمارانی که در مرحله اول هستند فقط کافی است که تحت نظر باشند و از گسترش بیماری در آنها جلوگیری شود. افرادی که در مرحله دوم هستند و عضله درگیر شده هم چنانچه سن آنها کمتر از 50 سال باشد با  کمورادیوتراپی باید درمان شوند.در مرحله سوم و چهارم حتما باید کمورادیو تراپی شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 23 بهمن,1395

سهیل

با سلام........مادر من 57 ساله و مبتلا به کانسر سر معده یا کاردیا هست 6 جلسه شیمی درمانی و 27 جلسه پرتو درمانی انجام داده و از T3 N2 M0 به T2 N1 M0 رسیده و کاندید عمل توتال گاسترکتومی است ..آیا با وجود 3 استنت قلبی ریسک عمل چقدر برای او بالا میره و همچنین راه دیگری غیر از عمل برای او وجود داره یا نه؟......ممنون

پنجشنبه, 07 خرداد,1394

بهراد

سلام دوست من 23 سال داره و سرطان معده داره خون ریزی از بینی دهن و در مدفوعش خون هست ، آیا امیدی به خوب شدنش هست؟ در غیر این صورت چقدر دیگه زنده میماند؟

یکشنبه, 06 اردیبهشت,1394

مينا

سلام.دايي من سرطان معده داره،الان تو بيمارستانه،يك جلسه شيمي درماني كرده ولي بهتر نشده،الان با سرم تغذيه ميكنه،ودكترا اجازه نميدن كه غذابخوره،ازلحاظ دفع هم مشكل داره،بنظرشما الان تو چه مرحله اي هستش؟آيا اميدي هست به بهبودش يا نه؟

پنجشنبه, 27 فروردین,1394

pedram

با سلام <br />ببخشید میگن به کبدشم رسیده منون میشم جواب بدین <br />

پنجشنبه, 27 فروردین,1394

pedram

با سلام <br />من مادر 67 ساله ای دارم که تشخیص سرطان دادن و آزمایشهایی مختلفی بر ورش انجام دادن گفتن که پخش شده است خواستم بدونم چطور بدونیم به کجاهاش پخش شده است و راه درمانش چیه با تشکر <br />

چهارشنبه, 17 دی,1393

زهره

سلام شوهر دوست من رضا 27سالشه تومور دهانه معده .هشت ریشه جداره معده به سمت روده ها داره ک دکترش عمل پیشنهاد داده ایا با عمل خوب میشه یا ن عمل کنه ی ن

جمعه, 21 آذر,1393

بابک

سلام خسته نباشید <br />من کم اشتها شدم و وقتی گشنم میشه تا یه قاشق میخورم سیر میشم و وقتی یک لیوان اب میخورم احساس میکنم تو معدم پر اب شده و بعد غذا ببخشید... عارق میزنم که کاملا کف میاد بالا و حس میکنم خیلی ترش هست <br />منو درگیر کرده این نشانه چی هست؟

دوشنبه, 03 آذر,1393

رستمی

سلام 3 ماه قبل متوجه شدیم پدرم سرطان معدهT3N1 داره و به جای دیگه سرایت نکرده دکتر 3 جلسه شیمی درمانی داد که انجام دادیم حالا هم اشتهاش خوب شده هم وزنش رفته بالا الان می خواد بره برای عمل می خواستم بدونم امیدی برای بهبودیش هست؟

یکشنبه, 23 شهریور,1393

سعید

سلام خدا خیرتون بده فقط میخواستم تشکر کنم از تمامی بچه های که در زمینه سلول بنیادی کار میکنن خیلی برای این مملکت زحمت میکشن خدا اجرشو تو همین دنیا بهشون بده موفق باشید.

جمعه, 29 آذر,1392

لیلا عرب

با سلام <br />پاسخ به این سئوال در تخصص جراح عمومی و انکولوژیست معالج بیمار می باشد ودر حیطه این سایت که مربوط به سلول های بنیادی است نمی باشد.لطفا با متخصصین انکولوژی مشاوره بفرمائید.

جمعه, 29 آذر,1392

ارسلان

سلام پدرم دچار به سرطان معده شده وتومور در ابتدای معده بود و به جاهای دیگه نفوذ نکرده بود ت آندوسکوبی تومور 3 سانت بود 3 ماه پیش جراحیش کردن کل معده شو برداشتن وغده لنفابیشوهم برداشتن دادن واسه پاتولوژی جوابش اومد درجش یک بود تو پاتولوژی و 5 سانتیمتر هم اندازه تومور جراحش با یک فوق تخصص آنکولوژی گفت شیمی درمانی لازم نیست ولی یک فوق تخصص آنکولوژی دیگه گفت باید 8 جلسه شیمی درمانی کنی میخواستم نظر شما رو بدونم ممنونم

جمعه, 29 آذر,1392

vv

lkj

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: