بیومتریال های هیدروژلی مهندسی شده برای کاربرد در طب ترمیمی
خادم حسینی و همکاران در انستیتو هاروارد موفق به ایجاد زیست ماده های هیدروژلی مهندسی شده ای شده اند که می تواند در طب ترمیمی کاربردهایی داشته باشد.
یکشنبه، 26 مرداد 1393 - 08:15
ساخت رله کننده های عصبی در افراد آسیب دیده نخاعی با پیوند سلول های پیش ساز عصبی
پیوند سلولی برای ترمیم آسیب نخاعی یک استراتژی درمانی امیدوار کننده است که شامل استفاده از تنوعی از سلول های عصبی و غیرعصبی جدا شده یا مشتق از بافت های بالغ و جنینی مانند سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی است.
یکشنبه، 26 مرداد 1393 - 07:45
مطالعه سلول های گوارشی انسانی در حال رشد ممکن است منجر به درمان های اختصاصی شود
یک روش رشد سلول های انسانی از بافت گرفته شده از مجرای گوارشی می تواند در نهایت به درمان بیماری روده التهابی و سایر اختلالات گوارشی منجر شود.
شنبه، 25 مرداد 1393 - 10:15
ساخت اولین مدل از بافت مغزی سه بعدی دارای عملکرد
رسیدن به درک بهتر و بیشتر در مورد مغز انسان چیزی است که مدت های طولانی است محققین به دنبال آن هستند اما این امر به دلیل پیچیدگی ساختاری آن و چالش هایی که در مطالعه فیزیولوژی آن در بدن زنده وجود دارد، کاری مشکل است. اما محققین در دانشگاه Tufts مدل بافتی سه بعدی را طراحی کرده اند که می تواند عملکردهای مغزی را شبیه سازی کند.
شنبه، 25 مرداد 1393 - 10:00
محققین به دنبال یک قفل ایمنی برای عدم رشد تومور بعد از پیوند سلول های بنیادی
مطالعات اخیر نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی عصبی مشتق از سلو لهای بنیادی پرتوان القایی(iPS-NSCs) می توانند بهبود عملکردی را بعد از آسیب نخاعی در جوندگان و پریمات های غیر انسانی افزایش دهد. با این وجود مشکل پیوند iPS-NSCs قابلیت تومورزایی آن ها بعد از پیوند است.
شنبه، 25 مرداد 1393 - 09:15
شناسایی درمان بالقوه دیگری برای ALS
مجموعه ای از مطالعات که هشت سال پیش به وسیله محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد آغاز شده است منجر به تکوین درمانی واقعی برای اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS)شده است که گامی مهم و رو به جلو محسوب می شود.
شنبه، 25 مرداد 1393 - 08:45
نقش اپی ژنتیک در تنظیم سرنوشت سلول های بنیادی خون ساز
هر روزه تریلیون ها سلول خونی در بدن ما ایجاد می شود که همه ی این سلول های تخصص یافته از سلول های بنیادی خون منشا می گیرند. سرنوشت این سلول های بنیادی خونی چگونه تنظیم می شود؟
شنبه، 25 مرداد 1393 - 08:45
کشف مولکولی که می تواند مانع از درمان نارسایی قلبی شود
در ایالات متحده بیش از 1/5 میلیون نفر به نارسایی قلبی مبتلا هستند که حدود 50% آن ها در مدت پنج سال بعد از تشخیص اولیه می میرند. اما محققین دانشگاه ایندیانا مولکول قلبی را کشف کرده اند که می گویند در مهار درمان این وضعیت دخالت دارد.
شنبه، 25 مرداد 1393 - 08:15
مطالعات بالینی برای بررسی بی خطر بودن پیوند سلول های بنیادی عصبی برای بیماران آسیب دیده نخاعی
محققین دانشگاه کالیفرنیا مطالعات بالینی را برای بررسی میزان امنیت و اطمینان پیوند سلول های بنیادی عصبی به بیمارانی با آسیب های طناب نخاعی مزمن آغاز کرده اند. در فاز یک مطالعات بالینی هشت بیمار به مدت پنج سال تحت مطالعه قرار گرفتند.
شنبه، 25 مرداد 1393 - 07:45
سرعت سیگنال دریافتی بر تعیین سرنوشت سلول ها در دوران جنینی موثر است
زمانی که سلول های جنینی سیگنالی را برای تخصصی شدن دریافت می کنند این پیام دریافتی می تواند بسیار سریع یا آهسته باشد. اما در مطالعه اخیر محققین دانشگاه راکفلر بر این باورند که سرعتی که یک سلول در جنین سیگنال دریافت می کند اثر غیر قابل انتظار و انکارناپذیری روی سرنوشت سلولی دارد.
جمعه، 24 مرداد 1393 - 14:00
پرده برداشتن از رفتار سلول های بنیادی روده انسان برای اولین بار
برای اولین بار محققین اطلاعات جدیدی را در مورد این که چگونه سلول های بنیادی روده انسان رفتار می کنند، به دست آورده اند و توانسته اند سرنخ های حیاتی از مراحل اولیه تکوین سرطان روده و این که چگونه می توان از وقوع آن جلوگیری کرد ارائه دهند.
جمعه، 24 مرداد 1393 - 13:00
یافته های جدید در مورد سلول های بنیادی خون ساز، دستیابی به درمان اختلالات خونی را آسان تر می کند
محققین استرالیایی اعلام کرده اند که رمز و راز تولیدمثل سلول های بنیادی را دریافته اند و بدین ترتیب دیدگاه های درمانی جدیدی را برای درمان اختلالات خونی و بیماری های ایمنی به دست آورده اند.
جمعه، 24 مرداد 1393 - 12:30
رشد دراماتیک سلول های بنیادی پیوند شده در آسیب های نخاعی رت
محققین دانشگاه کالیفرنیا برمبنای مطالعات صورت گرفته قبلی گزارش داده اند که نورون های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) که بعد از آسیب نخاعی به رت ها پیوند شده بودند تولید سلول هایی با هزاران آکسون می کنند که تقریبا در تمام طول سیستم عصبی مرکزی گسترده می شوند.
جمعه، 24 مرداد 1393 - 11:30
سلول های خونی، منبعی جدید و غیرقابل انتظار برای نورون ها
محققین سال هاست که در تلاش هستند که نشان دهند چگونه نورون ها تولید می شوند و درطی زندگی بزرگسالی با بافت مغزی ادغام می شوند.
پنجشنبه، 23 مرداد 1393 - 09:00
ارتباط سیگنال های تنظیم کننده فعال سازی سلول های بنیادی پستانی طی بارداری با سلول های سرطانی سینه
طی بارداری، هورمون های خاصی شروع به تخصصی کردن سلول های بنیادی پستانی برای ایجاد سلول های تولید کننده شیر می کنند که این امر برای شیردهی لازم است. محققین دانشگاه سان دیگو کالیفرنیا دریافته اند که سلول های بنیادی پستانی موجود در غدد پستانی فرد باردار با سلول های بنیادی یافت شده در سرطان سینه در ارتباط هستند.
پنجشنبه، 23 مرداد 1393 - 08:00
صفحه 730 از 1009ابتدا   قبلی   725  726  727  728  729  [730]  731  732  733  734  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه