ایجاد مجموعه رده سلولی بز مرخز در مركز ملي ذخاير ژنتيكي
بانك سلولهاي انساني و جانوري مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران موفق گردید، مجموعه سلولی حاوی تعداد 58 رده سلولی فیبروبلاستی بز مرخز را تهیه، تولید و نگهداری نماید.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 10:49
استفاده از نانوذره ها برای تقویت شیمی درمانی
محققین فرمولاسیون جدیدی از سیس¬پلاتین را تولید کرده اند که به طور جالب توجهی توانایی داروها در هدف قرار دادن و تخریب سلول های سرطانی را افزایش می دهد. سیس پلاتین یک داروی معمول در شیمی درمانی است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 10:30
خودنوزایی و تمایز سلول های بنیادی پوست چگونه تنظیم می شود
بدن انسان این قابلیت را دارد که لایه سالمی از پوست داشته باشد که این را مدیون جمعیت سلول های بنیادی است که درون اپی درم وجود دارد. تا پیش از این سیگنال های مسئول تنظیم این سلول های بنیادی اپی درمی درون فولیکولی ناشناخته بود اما در مطالعه اخیر، محققین سنگاپوری و امریکایی نشان داده اند که این سلول ها پروتئین های در مسیر سیگنالینگ Wnt را ترشح می کنند که تعادل بین نوزایی و تمایزشان را کنترل می کند.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 10:00
شناسایی جهش های ژنی می تواند منجر به درمان سرطان کبد شود
ممکن است دو جهش ژنی در سلول های کبدی منجر به تشکیل تومور در کلانژیوکارسینوما درون کبدی شود. این نوع سرطان دومین نوع شایع از سرطان های کبدی است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 09:30
سلول درمانی برای بیماری های قلبی ایسکمیک
محققین به دنبال استفاده از سلول های بنیادی قلبی برای حل مشکل نارسایی قلبی مزمن هستند. در مطالعات قبلی از سلول های گرفته شده از خود بیماران استفاده شد. اما در این مطالعه محققین در استفاده از سلول های گرفته شده از اهداکننده های مختلف تاکید دارند.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 09:00
دستورالعمل ژنتیکی برای تبدیل سلول های بنیادی به خون
محققین سلول های بنیادی دانشگاه مدیسون گزارش کرده اند که دو برنامه ژنتیکی را کشف کرده اند که مسئول تبدیل سلول های بنیادی به سلول های قرمز و سفید سازنده خون است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 08:30
تمایز سلول های بنیادی نورال کرستی مشتق از فولیکول مو به سلول های شوآن با استفاده از miR-21
سلول های بنیادی نورال کرستی مشتق از فولیکول مو را می توان برای تمایز به سلول های شوآن القا کرد. با این وجود، مکانیسم تنظیمی دخیل در تمایز سلولی به خوبی مشخص نیست.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 12:00
سلول درمانی، شانس بیمار برای ادامه زندگی را افزایش می دهد
عضو هيات علمي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران:
یک عضو هيات علمي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران و دانشيار گروه داخلي در بخش خون و انكولوژي بيمارستان شريعتي گفت: هنوز در ایران آمار درستی از سرطان های شایع نداریم تا بتوان برای پیشگیری و یا درمان زودرس آنها اقدام کرد.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 11:46
 رابطه تاثیر دارو در بیماری آلزایمر با شدت بیماری
یک نوع داروی ضد سرطان که در موش ها برای بیماری آلزایمر نیز موثر بوده وارد مرحله اولیه آزمایشات بالینی شده است. موش های مورد آزمایش از نظر ژنتیکی و پاتولوژی بیشتر از موش های آزمایشگاهی دیگر به بیماران آلزایمری شبیه هستند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 11:30
آنتی اکسیدانت ها می توانند سرطان را تسریع کنند.
محققان می گویند مکمل های آنتی اکسیدانت نمی توانند پیشرفت سرطان را کند کنند همچمنین آن ها ممکن است بیشتر از این که مفید باشند مضر باشند. گفته های آن ها بر اساس اطلاعات به دست آمده از سیستم موجود در سلول ها است که موجب تعادل طبیعی بین ترکیبات اکسیدکننده و آنتی اکسیدکننده می شود. این ترکیبات در واکنش هایی موسوم به redox یا اکسیداسیون- احیا حضور دارند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 11:00
محققان گزارش کرده اند از ابزار جدید آنالیز مولکولی برای تشخیص ماده ای که می تواند هدف ایمنی درمانی سرطان های سینه در مراحل اولیه باشد، استفاده کرده اند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 10:30
روش جدید ویرایش ژنومی ژن درمانی را به واقعیت نزدیک می کند
محققین انستیتو سالک برای اولین بار ایمنی و اطمینان تکنولوژی های اصلاح ژنی هدفمند موجود را مورد ارزیابی قرار دادند و روش جدیدی به نام TALEN-HDAdV را با موفقیت ایجاد کرده اند که می تواند راندمان اصلاح ژنی را در سلول های بنیادی پرتوان القا شده(iPSCs) به طور معنا داری افزایش دهد.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 10:00
کشف مارکر گلیکوپروتئینی پلی سیالاته برای سلول های بنیادی عصبی در گوش داخلی افراد بالغ
دانشمندان مدرسه پزشکی UC Davis برای اولین بار نشان داده اند که یک گلیکوپروتئین پلی سیالاته که تکوین عصبی را کنترل می کند روی سطح سلول های گوش داخلی بالغین وجود دارد. این بیومارکر سلول های اولیه به محققین اجازه شناسایی سلول های نابالغ را می دهد و بنابراین آن ها می توانند از آن ها برای تحقیق بیشتر و درمان های احتمالی استفاده کنند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 09:30
ایجاد تکنیک های پیش گامانه سلول های بنیادی برای ترمیم شکستگی ها و جلوگیری از قطع عضو
تکنیک پیش گامانه جدیدی به وسیله محققین دانشگاه Canterbury Christ Church ایجاد شده است که از سلول های بنیادی خود فرد برای رشد استخوان، ترمیم شکستگی و جلوگیری از قطع عضو استفاده می کند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی مشتق از چربی به مغز موش های آلزایمری موجب بهبود نوروژنز می شود
نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند نوروژنز را در مغز رت های بالغ یا مدل های موشی بیماری آلزایمر تحریک کند و عملکرد بافت اسیب دیده را در شرایطی مانند ایسکمی مغزی بهبود ببخشد.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 08:30
صفحه 738 از 1009ابتدا   قبلی   733  734  735  736  737  [738]  739  740  741  742  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه