فوق تخصص چشم:استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های قرنیه
فوق تخصص بیماری های شبکیه چشم گفت: استفاده از سلول های بنیادی در رفع مشکلات و بیماری های شبکیه چشم در کشور ما پیشرفت های زیادی داشته است و درحال حاضر در مرحله کارآزمایی حیوانی قرار دارد.
شنبه، 21 تیر 1393 - 12:57
سلول درمانی بیماری های شبکیه چشم در مرحله تحقیقاتی است
پژوهشگر مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته
پژوهشگر مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته از تمرکز بر روی سلول درمانی بیماری های شبکیه چشم و آینده روشن این تحقیقات خبر داد.
شنبه، 21 تیر 1393 - 09:30
بهبود عملکرد قلبی بعد از تزریق سلول های بنیادی مشتق از چربی اطراف قلب
بسیاری از بیمارانی که دارای مشکلات قلبی مانند بیماری های قلبی و آنژین هستند ممکن است به منظور بهبود جریان خون و احیا فعالیت قلبی، متحمل جراحی قلبی شوند. اما مطالعه ای جدید نشان می دهد که روشی جدید در این زمینه کمک کننده تر خواهد بود: در این روش، سلول های بنیادی در چربی اضافی طی جراحی های قلبی را می توان مجددا به قلب بیماران قلبی تزریق کرد تا بهبود عملکرد آن ها حاصل شود.
شنبه، 21 تیر 1393 - 07:45
احتمال تداوم  درد در  نجات یافتگان از سرطان کولون
این بیماران مجموعه ای از ناهنجاری ها را در ساختار دیواره شکمی شان نشان می دهند(محل درمان سرطانی). علاوه براین، آن ها ناهنجاری های خاصی را نیز در پردازش درد مزمن خواهند داشت که ممکن است حساسیت آن ها به هر نوع درد را در آینده افزایش دهد.
پنجشنبه، 19 تیر 1393 - 10:00
ایجاد سلول های بنیادی جنینی با استفاده از تکنیک انتقال هسته بهترین روش می باشد
مطالعاتی که اخیرا به وسیله محققین صورت گرفته نشان می دهد که فرایند انتقال هسته سلول سوماتیک(Somatic cell nuclear transfer) می تواند به نحو بهتر و صحیح تری موجب بازبرنامه ریزی سلول های پوستی به سلول های بنیادی جنینی شود. سایر روش هایی که بدین منظور استفاده می شود ایجاد ناهنجاری های اپی ژنتیک بیشتری می کنند. این روش می تواند بازده فرایندهای سلول درمانی و طب ترمیمی را افزایش دهد.
پنجشنبه، 19 تیر 1393 - 09:15
شناسایی میکرو RNAیی که تخریب استخوان را  بلوک می کنند، می توانند هدف درمانی جدیدی را برای استئوپوریزیس ارائه دهد
محققین سرطان موفق به شناسایی مولکولی شده اند که تخریب استخوان را بلوک می کند و در نتیجه هدف درمانی بالقوه ای را برای استئوپورزیس و متاستاز استخوانی سرطان ارائه می دهد.
پنجشنبه، 19 تیر 1393 - 08:45
ممکن است سزارین موجب تغییرات اپی ژنتیک در سلو ل های بنیادی خون  شود
مطالعه جدید بوسیله انستیتو کارولینسکا نشان می دهد که روش زایمان می تواند روی سلول های بنیادی نوزاد تازه متولد شده تاثیر بگذارد. این یافته ها می تواند از این نظر جالب باشد که اطلاعاتی در مورد این که چرا افرادی که با سزارین متولد می شوند از نظر آماری بیشتر در خطر بیماری های ایمونولوژیک هستند ارائه می دهد. با این وجود، هنوز مشخص نیست که آن چه مکانیسم های اپی ژنتیک خوانده می شود موقتی است یا در تمام عمر باقی خواهد ماند.
پنجشنبه، 19 تیر 1393 - 08:15
استفاده از سلول های بنیادی برای افزایش رشد مجدد قرنیه
محققین دانشگاه بوستون با همکاری دانشگاه هاروارد راهی را برای جمع آوری مناسب ترین نوع سلول برای ترمیم قرنیه آسیب دیده کشف کرده اند. آن ها گزارش داده اند که سلول های بنیادی خالص سازی شده می توانند برای بهبود دراز مدت بینایی در موش استفاده شوند. اینک این محققین به دنبال گرفتن موافقت FDA برای استفاده از این تکنیک در مطالعات بالینی هستند.
پنجشنبه، 19 تیر 1393 - 07:45
همه خانواده‌ها در معرض داشتن نوزاد سندروم داون هستند
یک متخصص ژنتیک اعلام کرد
یک متخصص ژنتیک گفت:‌ همه خانواده‌ها در معرض داشتن نوزاد مبتلا به سندروم داون (منگول) هستند و غربالگری ژنتیک مادران در دوران بارداری تنها راه پیشگیری از تولد کودکان مبتلا به سندروم داون است.
چهارشنبه، 18 تیر 1393 - 16:29
ژن های کاذب: بیومارکرهایی برای سرطان
ژن های کاذب که فاقد عملکردند و به نظر می رسد کاربردی ندارند خویشاوندان ژن هایی هستند که توانایی خود را جهت کد کردن پروتئین ها از دست داده اند. آن ها شامل مواد ژنتیکی هستند که برای بقای جاندار ضروری نیستند.
چهارشنبه، 18 تیر 1393 - 09:30
ممانعت از حرکت سلول ها جهت جلوگیری ازگسترش سرطان
به گفته محققان آگاهی از این که سلول ها چگونه در بدن حرکت می کنند می تواند منجر به ابداع تکنیک هایی جهت توقف گسترش سلول های سرطانی و ایجاد تومورهای ثانویه می شود.
چهارشنبه، 18 تیر 1393 - 08:45
 اتوبوس «سلول‌های بنیادی برای همه» به مدارس می‌رود
با طرحی علمی - فرهنگی از سوی پژوهشگاه رویان
عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان گفت: طرح "سلول‌های بنیادی برای همه" با توجه به ضرورت این موضوع در جامعه اجرایی می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 11:51
موفقیت دیگر محققان ایرانی در درمان سرطان سینه
محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی فرآیند اندازه گیری برون تنی قدرت اثر مهار کنندگان اروماتاز با استفاده از رده سلولی سرطان کبد (HepG2) و کیت الیزای استرون شدند، تا از این طریق بتوانند یک گام دیگر به درمان بیماری سرطان سینه نزدیک شوند.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 10:08
استفاده از فضاهای هندسی محدود در ترغیب سلول های بنیادی انسانی برای خودسازمان دهی
حدود هفت روز بعد از لقاح، وقایع قابل توجهی در جمعیتی از سلول ها اتفاق می افتد که درنهایت منجر به ایجاد انسانی جدید می شود. این سلول ها شروع به تخصصی شدن می کنند. آن ها ویژگی هایی را به دست می آورند که به سرنوشت نهایی این سلول ها اشاره دارد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 09:30
آزمایش خون می تواند خطر ایجاد سرطان سینه را نشان دهد
محققین دانشگاه لندن آزمایش خون ساده ای را طراحی کرده اند که به کمک آن می توان احتمال تکوین سرطان سینه در زنان را پیش بینی کرد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 09:00
صفحه 741 از 1009ابتدا   قبلی   736  737  738  739  740  [741]  742  743  744  745  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه