ايران در دانش سلول هاي بنيادي مغز و اعصاب پيشرو کشورهاي منطقه است
عضو هیات مدیره انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران گفت: ایران در زمینه پژوهش و بکارگیری سلول های بنیادی مغز و اعصاب پیشرو کشورهای منطقه است.
شنبه، 24 خرداد 1393 - 09:43
سلول های بنیادی زمانی که روی فرایندهای سیگنالینگ مغزی اثر می گذارند، نقش ترمیمی مهمی را بازی می کنند
مطالعه صورت گرفته به وسیله یک تیم از محققین کره ای نشان داده است که زمانی که سلول های بنیادی مزانشیمی به مغز موش های مبتلا به آلزایمر پیوند شدند، این سلول ها رشد سلول های عصبی و ترمیم را در هیپوکامپ تحریک کردند. هیپوکامپ ناحیه کلیدی از مغز است که طی آلزایمر آسیب می بیند.
شنبه، 24 خرداد 1393 - 09:15
هدف قرار دادن سرطان پانکراس با استفاده از نانوتیوب های کوتاه
نانوتیوب های کربنی کوتاه و دستکاری شده، پتانسیل انتقال دارو به سلول های سرطان پانکراس و تخریب آن ها از درون را دارند.
شنبه، 24 خرداد 1393 - 08:45
چگونه اسید اوریک مانع از پیری و بیماری می شود
آنتی اکسیدان ها ما را در مقابل پیری و سرطان محافظت می کنند. این مسئله یکی از دلایل علاقه ما به نوشیدن چای سبز است. اما جالب است بدانیم که محققین سنگاپوری نشان داده اند که اسید اوریک بزرگ ترین آنتی اکسیدان درون سلولی است و حتی از اهمیت بیشتری در مقایسه با آنتی اکسیدان های خوراکی برخوردار است. هم چنین این محققین نشان داده اند که چگونه اسید اوریک مانع از پیری و بیماری می شود و می تواند به درمان سرطان کمک کند.
شنبه، 24 خرداد 1393 - 08:15
کشف یک سوئیچ که موجب می شود سلول های کبدی بالغ به مرحله شبه سلول های بنیادی برگردند
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد شواهد جدیدی را در مدل موشی به دست آورده اند که به موجب آن می توان بیماری های مزمن کبدی را با اجبار کردن سلول های کبدی بالغ به برگشتن به مرحله شبه سلول های بنیادی درمان کرد.
شنبه، 24 خرداد 1393 - 07:45
درمان های تحریک کننده سلول های بنیادی موجب بقای بیماران مبتلا به حمله قلبی می شود
محققین در نشست سالیانه انجمن پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی گزارش کرده اند که چگونه یک پروتئین تولید سلول های بنیادی را به منظور ترمیم بافت آسیب دیده قلبی بعد از یک حمله حاد(انفارکته میوکاردی) تحریک می کند. البته آن ها قبل از این اعلام کرده بودند که اگر این اتفاق هرچه سریع تر صورت بگیرد شانس موفقیت درمان را بالاتر می برد. این یافته ها با ردیابی مولکولی که روند بهبود قلبی را بعد از درمان دنبال می کند ثابت شده است.
پنجشنبه، 22 خرداد 1393 - 13:35
استفاده ازسلول های بنیادی در درمان ایدز
محققان دانشگاه California توانسته اند با ویرایش ژنوم سلول های بنیادی پرتوان، گلبول های سفیدی را تولید کنند که به ویروس HIV مقاومند. آن ها ژن جهش یافته ای را وارد سلول های بنیادی نموده اند که سلول ها را به ویروس مذکور مقاوم می کند.
پنجشنبه، 22 خرداد 1393 - 10:00
نقش SIRT1 در سلامت سلول های بنیادی خون ساز
نتایج مطالعه جدیدی که اخیرا انجام شده نشان می دهد پروتئینی به نام (Sirtuin1 (SIRT1 بر روی توانایی سلول های بنیادی خون ساز موش های آزمایشگاهی در بازسازی سلول های خونی تاثیر می گذارد.
پنجشنبه، 22 خرداد 1393 - 09:00
ایران در زمینه به کارگیری سلول های بنیادی مغز و اعصاب پیشرو کشورهای منطقه است
عضو هیات مدیره انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران گفت: ایران در زمینه پژوهش و به کارگیری سلول های بنیادی مغز و اعصاب پیشرو کشورهای منطقه است.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 14:55
بانک جامع سلول های بنیادی راه اندازی می شود
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی:
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:بانک جامع سلول های بنیادی به زودی با حداقل 30 هزار سلول شناسایی شده از سوی سازمان انتقال خون با همکاری این ستاد راه اندازی می شود.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 12:06
مطالعه ای جدید نشان می دهد که تلفن های همراه اثر منفی روی باروری مردان دارد
مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوار خود نگه می دارند می توانند دچار آسیب های غیر قابل برگشتی در باروری شوند که آرزوی پدر شدن را از آن ها بگیرند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 12:00
همایش بین المللی جراحی مغز و اعصاب از فردا آغاز می شود
رییس پژوهشکده علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز ششمین همایش بین المللی جراحی مغز و اعصاب از فردا(پنجشنبه) خبر داد.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 11:32
روش های جدید نشان می دهد که یک برهمکنش ساده پروتئینی برای تمایز سلول های بنیادی جنینی کلیدی است
پروتئین ها مسئول طیف وسیعی از عملکردهای سلولی هستند که حیات را شکل می دهند، اما همانند مهمانان حاضر در یک مهمانی شلوغ، ان ها دارای برهمکنش های موقت و گاها پیچیده ای در شبکه های سلولی هستند که تشخیص این که کدام برهمکنش ها بسیار مهم هستند را مشکل می کند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 11:30
استفاده از تکه های نانو برای تغییر رفتار سلول های بنیادی
محققین دانشگاه کوئین ماری لندن نشان داده اند که می توان رفتار سلول های بنیادی را با دستکاری ویژگی های موادی که روی آن ها رشد می کنند در مقیاس نانو، مدیفه کرد و در نتیجه پتانسیل ان ها برای طب ترمیمی و مهندسی بافت را بهبود بخشید. در این مطالعه محققین از تکه های مواد ریز تحت عنوان تکه های نانویی استفاده کردند و ویژگی های سطحی بستر را تغییر داده و ویژگی های یک مواد نرم تر را تقلید کردند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 11:15
هدف قرار دادن تومورها با استفاده از نانوذره های نقره
محققین دانشگاه سانتاباربارا نانوذره هایی را طراحی کرده اند که دارای ویژگی های مهم و منحصر به فردی هستند. این نانوذره ها از نظر شکل کروی هستند و در ترکیبشان دارای نقره هستند و به وسیله پوششی از یک پپتید پوشیده شده اند که آن ها را قادر می سازد که سلول های توموری را هدف قرار دهند. این پوسته قابل برداشته شدن است و آن دسته از نانوذره ها که با هدف برخورد نمی کنند می توانند تجزیه شده و از بین بروند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 11:00
صفحه 751 از 1009ابتدا   قبلی   746  747  748  749  750  [751]  752  753  754  755  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه