تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 اسفند 1390
آزمایشات بالینی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف راه اندازی خواهد شد

  آزمایشات بالینی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف راه اندازی خواهد شد

شرکت سان برونو با همکاری موسسات تحقیقاتی دیگردرحال بررسی توانایی سلولهای بنیادی بند ناف در درمان بیماری های مؤثر بر کودکان می باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sanbruno.patch؛ بانک خون بند ناف سان برونو در اولین آزمایشات سازمان دارویی فدرال شرکت کرده تا چگونگی استفاده از سلول های بنیادی خود کودک دردرمان بیماریهایی مانند آسیب های مغزی، فلج مغزی و از دست دادن شنوایی را مورد بررسی قرار دهد.
برای این مطالعه، سه موسسه تحقیقاتی در حال کار با این شرکت هستند که سلول های بنیادی خون بند ناف را از سال 1995 ذخیره کرده است.
"همکاری با یک سری ازمتخصصان که می خواهند درمورد استفاده ازسلول های بنیادی خون بند ناف دردرمان انواع و اقسام بیماری ها تحقیق کنند به پیشبرد تحقیقات پزشکی برای طب ترمیمی کمک خواهد کرد.
مرکزعلوم بهداشت دانشگاه تگزاس درهوستون با بیمارستان Hermann در دو کارآزمایی بالینی بر روی از دست دادن شنوایی و آسیب مغزی تروماتیک مطالعه خواهند کرد .
درمطالعه یکساله از دست دادن شنوایی، 10 کودک در سنین 6 هفته تا 18 ماهگی که پس از تولد  شنوایی خود را از دست داد ه اند را بررسی خواهد کرد.
در مطالعه دوم، 10 کودک سن 18 ماه تا 17 سالگی را که دچار آسیب های مغزی شده اند بررسی خواهد کرد.
دانشگاه علوم بهداشت Georgia نیز بررسی خواهد کرد که آیا استفاده از سلولهای بنیادی خون بند ناف  یک کودک می تواند کیفیت زندگی کودکان مبتلا به فلج مغزی را بهبود بخشد؟. این مطالعه شامل 40 بیمارمبتلا طی یک سال گذشته خواهد بود.
"مزایای سلولهای بنیادی خون بند ناف ،بسیار جوان بودن آن، جمع آوری آسان ، عدم آلودگی به سموم محیطی و بیماری های عفونی و آسانی ذخیره سازی به مدت طولانی بدون از دست دادن عملکرد آن می باشد.که آنرا منبع مناسبی برای سلول درمانی قرار داده است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه