تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آذر 1399
آموزش بیمارانی که از ژن/سلول درمانی استفاده می کنند ضروری است

  آموزش بیمارانی که از ژن/سلول درمانی استفاده می کنند ضروری است

مطالعه ای جدید با پرداختن به اهمیت سلول درمانی و ژن درمانی ها نیاز به به آموزش مناسب دارند تا دریابند چگونه باید در کارآزمایی های بالینی شرکت کنند، این درمان ها چگونه عمل می کنند و خطرات یا مزایای استفاده از این درمان ها چیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، طی یک دهه گذشته، درمان های مبتنی بر سلول، ژن یا بافت های مهندسی شده برای درمان انواع مختلف سرطان ها، بیماری های ارثی و برخی از مشکلات مزمن مورد توجه قرار گرفته اند. این رویکردهای درمانی فرصتی را برای درمان بیماری یا آسیب و احیای عملکرد بافت ها و اندام ها فراهم می آورند. در پژوهشی در مراکز درمان های پیشرفته NHS محققین سعی داشته اند فاکتورهایی مانند سیستم های سلامت و بهداشت کشورها، جوامع دانشگاهی و صنعت و نقش موثر آن ها برای حل چالش های منحصربفرد و پیچیده مربوط به سلول درمانی و ژن درمانی را مورد بررسی قرار دهند.

در این پژوهش 35 مطالعه که اکثر آنها بین سالهای 2015 و 2020 منتشر شده اند مورد آنالیز و تفسیر قرار گرفتند و نشان دادند که عدم درک اهداف آزمایشات بالینی و انتظار بیش از حد از مزایای بالقوه سلول درمانی و ژن درمانی در بین بیماران و عموم مردم رایج است. بیماران به طور کلی بر این عقیده بودند که اطلاعات بیشتر در مورد شرکت در آزمایشات بالینی برای اینکه آنها را قادر به ارزیابی آگاهانه خطرات و مزایای احتمالی کند ، حیاتی است.

هم چنین نتایج نشان داد که بیماران مسن و مرد با شرایط زمینه ای شدیدتر و خطر مرگ بیشتر، تمایل بیشتری به رویکردهای جدید مانند تحقیقات سلول های بنیادی دارند و به طور کلی ، در حالی که دیدگاه های درمانی در میان بیماران متفاوت است ، ارائه اطلاعات کافی پذیرش رویکرد درمانی را افزایش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه