تاریخ انتشار: یکشنبه 09 تیر 1398
آیا قهوه می تواند ابزاری برای مبارزه با چاقی باشد؟

  آیا قهوه می تواند ابزاری برای مبارزه با چاقی باشد؟

محققین دانشگاه ناتینگهام نشان داده اند نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند تشکیل چربی قهوه ای به عنوان سیستم مقابله با چربی در بدن را تحریک کند و کلیدی برای مقابله با چاقی و دیابت باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بافت چربی قهوه ای(BAT) که آن را تحت عنوان چربی قهوه ای نیز می شناسند یکی از دو نوع چربی است که انسان و سایر پستانداران یافت می شوند. در ابتدا تصور می شد که این نوع چربی تنها در نوزاد انسان و پستانداران دارای خواب زمستانی وجود دارد اما در سال های اخیر مشخص شده است که بالغین نیز چربی قهوه ای دارند. مهم ترین عملکرد این چربی،‌تولید گرما از طریق سوزاندن کالری است و این در حالی است که چربی سفید در ذخیره سازی کالری نقش دارد. افراد با شاخص توده بدنی(BMI) کمتر دارای مقادیر چربی قهوه ای بیشتری هستند.

در مطالعه ای جدید در دانشگاه ناتینگهام محققین دریفاته اند که خوردن یک فنجان قهوه می تواند اثر مستقیمی روی عملکرد چربی قهوه ای داشته باشد. آن ها آزمایش خود را با سلول های بنیادی شروع کردند تا ببینند آیا قهوه می تواند چربی قهوه ای را تحریک کند یا خیر. زمانی که آن ها دوز صحیح را پیدا کردند، آن را روی انسان نیز تست کردند و به نتایج مشابهی رسیدند. آن ها از یک تکنیک تصویربرداری گرمایی استفده کردند تا منابع چربی قهوه ای بدن را ردیابی کنند. این تکنیک غیر تهاجمی کمک می کند که جایگاه چربی قهوه ای در بدن و مقدار گرمایی که می تواند تولید کند شناسایی شود. استفاده از این روش حاکی از این بود که قهوه و ترکیبات موجود در آن می توانند به عنوان یک محرک فعال سازی چربی قهوه ای عمل کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه