تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 فروردین 1393
ابداع محقق ایرانی در جشنواره جهانی اختراعات ژنو، مدال طلا گرفت

  ابداع محقق ایرانی در جشنواره جهانی اختراعات ژنو، مدال طلا گرفت

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چهل و دومین جشنواره بین المللی اختراعات و ابداعات ژنو با اختراعی ویژه نوزادان مبتلا به زردی موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه اختراعات این کشور شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر احسان سلطانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص جراحی عمومی با طراحی و ساخت دستگاه اتومات تعویض خون نوزاد مبتلا به زردی شدید جایزه طلای این جشنواره را دریافت کرد.
 
این مسابقات اول تا هفتم آوریل (12 تا 18 فروردین) با حضورمحققان، مخترعان و مبتکران از سراسر جهان از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان، کره، روسیه، سوئیس، تایلند، اسپانیا و ایران و در رشته های مختلف برگزار شد.
 
دکتر احسان سلطانی در خصوص اختراع ارائه شده در این جشنواره گفت: اختراع ارایه شده در این جشنواره دستگاه اتومات تعویض خون نوزاد مبتلا به زردی شدید بود که مدال طلا و جایزه ویژه این دوره از مسابقات را کسب کرد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اکنون عملیات تعویض خون نوزادان مبتلا به زردی شدید در مراکز درمانی کشور به صورت دستی و توسط پرستاران انجام می شود.
 
وی ادامه داد: با استفاده از این دستگاه که تمام مراحل تست های بالینی آن در کشور انجام شده است، کار تعویض خون نوزاد به صورت ماشینی و تحت کنترل انجام و از خطای انسانی نیز جلوگیری می شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه