تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اسفند 1393
ابزار جدیدی که مهندسی بافت سه بعدی با بلوک های ساختمانی چند سلولی را ممکن می سازد

  ابزار جدیدی که مهندسی بافت سه بعدی با بلوک های ساختمانی چند سلولی را ممکن می سازد

در خلق بافت های مهندسی شده برای تعمیر یا بازسازی بافت های انسانی بیمار یا آسیب دیده، هدف ساخت سازه های بافتی سه بعدی است که به طور متراکم با سلول های زنده بسته بندی شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دستگاه Bio-P3، یک ابزار نوآورانه است که قادر به گزینش، انتقال و سر هم بندی کردن میکروبافت های چندسلولی برای ایجاد سازه های بافتی بزرگ تر است که در مقاله ای که در Tissue engineering به چاپ رسیده است توصیف شده است.

دکتر Bakely و همکاران در دانشگاه براون یک دستگاه Bio-P3 دستی را طراحی کرده اند. آن ها در مقاله مذکور توضیح داده اند که چگونه این دستگاه قادر است میکروبافت های رشد یافته در آزمایشگاه را با کمترین اثر روی زیستایی سلول ها یا ساختار سازه های بافتی گرفته، انتقال داده و آزاد کند. نویسندگان توضیح داده اند که در طراحی این دستگاه کارامد از پمپ های پریستالتیک برای ایجاد محیطی دینامیک استفاده کرده اند. آن ها در این مطالعه کاربردهای دستگاه، پتانسیل اوتوماسیون، چالش ها و برنامه های آینده را توضیح داده اند. این ابزار می تواند دستیابی به موفقیت هایی که مدت زمان زیادی در طب ترمیمی انتظار آن را می کشیدیم برآورده سازد و اجازه ساخت اندام ها و بافت های سه بعدی را بدهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه