تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391
احتمال ابتلا به افسردگی با داروی هپاتیت C

  احتمال ابتلا به افسردگی با داروی هپاتیت C

پژوهشگران پیچیدگی های تشخیص و مدیریت افسردگی را قبل و بعد ازشروع درمان با اینترفرون مورد بررسی قرار دادند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، درصد زیادی از بیماران مبتلا به هپاتیت C به افسردگی دچار هستند ، زیرا در حال حاضر درمان استاندارد برای این بیماری شامل داروی اینترفرون است که می تواند منجر به افسردگی شود.
افسردگی ازعوارض نسبتا شایع و جدی درمان عفونت ویروس هپاتیت C با اینترفرون  است. هپاتیت C مزمن شایع ترین عفونت منتقله از راه خون در ایالات متحده است. حداقل 4 میلیون نفر درمعرض بیماری و 3،2 میلیون نفر ناقل مزمن آن هستند.
داروی "ریباویرین" و "اینترفرون" درمان اصلی آن به شمار می روند. اینترفرون می تواند به تسکین درد مفاصل وعضلات وکاهش خستگی ناتوان کننده کمک کند. اما از عوارض جانبی مهم اینترفرون افسردگی به شدت متغیر از جمله افکار خودکشی است. بنا برگزارشات ، شیوع افسردگی در بیماران مبتلا به هپاتیت C دریافت کننده اینترفرون بین 10 و 40 درصد، بسته به روش غربالگری مورد استفاده می باشد.
یکی از نگرانی های اصلی در درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C، خطر خودکشی است، به خصوص وقتی که بیماران قبل از شروع درمان دچارافسردگی هستند. بیمارانی که سابقه شخصی یا خانوادگی اختلال رفتاری، افسردگی، افکار خودکشی و یا اقدام به خودکشی دارند باید به دقت مورد مصاحبه قرار گرفته و به یک متخصص برای ارزیابی خطر خودکشی و درمان اختلال زمینه ای، قبل از درمان با اینترفرون مراجعه کنند.
اینترفرون می تواند برسطح سروتونین ( ترکیبی که مسئول بخشی ازویژگی های رفتاری است) تاثیر گذارد و به همین دلیل داروهای ضد افسردگی در بیمارانی که اینترفرون مصرف کنند ، همیشه کارا نیست.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 06 فروردین,1393

محمد

امید بهترین راه حل در درمان است. <br />من تازه درمان را شروع کردم برایم دعا کنید.

جمعه, 08 شهریور,1392

محمد

دلیل افسردگی به خاطر مصرف داروی هپاتیت میباشدکه فعالیت مغز را بیشتر کرده وسیستم عصبی مغز را تحت تاثیر قرار میدهد

جمعه, 08 شهریور,1392

محمد

دلیل افسردگی به خاطر مصرف داروی هپاتیت میباشد

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه