تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 شهریور 1399
احیای بافت عصبی با استفاده از هیدروژل های مبتنی بر پکتین مدیفه شده

  احیای بافت عصبی با استفاده از هیدروژل های مبتنی بر پکتین مدیفه شده

پژوهشگران یک هیدروژل قابل پیوند مبتنی بر پلی ساکاریدهای گیاهی (پکتین ها) را طراحی و تولید کرده اند که می تواند نقش یک ماتریکس خارج سلولی مصنوعی را برای سلول ها بازی کند. این هیدروژل می تواند برای مهندسی بافت ها و اندام های جدید و هم چنین انتقال دارو و ... استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این هیدروژل جدید که در دانشگاه فدرال Far Esatern تولید شده است، مواد مبتنی بر کربوهیدرات گیاهی یا همان پکتین است که با استفاده از روش های مهندسی زیستی طراحی شده است. هدف اصلی طراحی این هیدروژل، استفاده برای احیای بافت عصبی بعد از برداشتن تومورهای مغزی و یا سایر آسیب های ناشی از تروما و بیماری های مخرب عصبی است که منجر به از دست رفتن فعالیت سلولی می شود. هم چنین به عقیده محققین، این هیدروژل مبتنی بر پکتین با ساختار شیمیایی که دارد می تواند پتانسیل سلول های بنیادی عصبی را حفظ کرده و موجب حفظ بنیادینگی آن ها شده و زنده مانی آن ها را نیز تضمین کند.

به عقیده محققین این هیدروژل می تواند برای بارگیری و انتقال داروهای ضد سرطانی استفاده شود  به نحوی که با استفاده از این هیدروژل ناحیه ای که تومور از آن قسمت برداشته شده است  را پر کرده و داروهای موجود در آن مانع از رشد مجدد سلول های باقی مانده می شوند. هم چنین این هیدروژل می تواند با پروتئین ها یا ترکیباتی که رشد سلول های بنیادی و یا سلول های موجود در بافت را تحریک می کنند بارگیری شود و موجب ترمیم ناحیه آسیب دیده گردد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه