تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 فروردین 1393
از میکروRNA می توان به عنوان یک هدف کلیدی برای درمان سرطان روده استفاده کرد

  از میکروRNA می توان به عنوان یک هدف کلیدی برای درمان سرطان روده استفاده کرد

دانشمندان دریافته اند که مولکولی به نام میکرو RNAی135b، یک مولکول کلیدی است که به وسیله بسیاری از ژن های سرطانی به کار گرفته می شود تا موجب رشد سرطان های روده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، داروهایی که میکروRNA را هدف قرار می دهند می توانند اثرات چندین جهش منجر به سرطان را ناک اوت کنند و آن ها بر این باورند که می توان ازآن برای بیمارانی با تهاجمی ترین حالت ممکن بیماری مورد استفاده قرار گیرد.

محققین میکرو RNAی135b را در 485 بیمار مبتلا به سرطان روده مورد استفاده قرار دادند و دریافتند که سطوح آن حداقل 4 برابر بیشتر از سطح موجود در تومور بافت های سالم است  و بیمارانی با بیشترین سطح این مولکول دارای کمترین میزان بقا هستند.

آن ها نشان داده اند که بلوک کردن میکرو RNAی135b موجب توقف رشد تومور در سرطان روده مدل های موشی می شود و در نیمی از آن ها تومورها به قدری کوچک می شوند که دیگر قابل مشاهده نیستند. از طرفی موش ها هم هیچ گونه عوارض جانبی در قبال درمان نشان نمی دهند.

 هم چنین این مطالعه نشان داده است که شماری از جهش های ژنی شناخته شده مانند APC, PI3KCA, SRC و p53 هدف خود را از طریق میکرو RNAی135b تشدید می کنند.

از دیگر نتایج این مطالعه این بوده است که می توان با تست کردن سطوح میکرو RNAی135b احتمال ابتلا به سرطان روده را مورد ارزیابی قرار داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه