تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 شهریور 1399
استخوان های رشد یافته در آزمایشگاه می توانند روش تست کردن درمان های پزشکی را تغییر دهند

  استخوان های رشد یافته در آزمایشگاه می توانند روش تست کردن درمان های پزشکی را تغییر دهند

محققین دانشگاه شفیلد فناوری جدیدی را ارائه کرده اند که می تواند برای تست درمان ها جدید روی اندام های انسانی و بافت استخوان استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این پژوهش جدید دکتر رامون لول و همکارانش یک سیستم bone-on-a-chip را طراحی کرده اند که حاوی مینی داربست هایی است که می تواند برای رشد بافت استخوان در آزمایشگاه استفاده شود. این پژوهش جدید که در مجله معتبر Frontiers in Bioengineering and Biotechnology به چاپ رسیده است نشان می دهد که چگونه bone-on-a-chip می تواند برای رشد بافت استخوان و در ادامه تست درمان های بالقوه جدید برای بیماری ها و آسیب های استخوانی استفاده شود. این پلت فرم جدید با استفاده از ماده ای موسوم امولسیون فاز داخلی بالای پلیمریزه شده(polyHIPE) و با استفاده از تکنیکی به نام emulsion templating تولید شده است. در بخش زیستی این مطلب نیز از پتانسیل سلول های بنیادی برای تولید بافت استخوانی استفاده شده است.

تست داروهای جدید معمولا نیازمند تست های درون تنی گسترده ای است که با استفاده از مدل های جانوری صورت می گیرد. با این حال، این رویکرد جدید آزمایشگاهی می تواند نیاز به تست های جانوری در تحقیقات را کاهش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه