تاریخ انتشار: شنبه 17 فروردین 1398
استفاده از بنیادینگی سلول های T می تواند ایمنی درمانی سرطان را تقویت کند

  استفاده از بنیادینگی سلول های T می تواند ایمنی درمانی سرطان را تقویت کند

مطالعه ای جدید بوسیله محققین در مرکز تحقیقات سرطان(CCR) نشان دهنده راهی باشد که تومورها در آن ها برخلاف حضور سلول های ایمنی کشنده سرطان می توانند به رشدشان ادامه دهند. این یافته می تواند راهی برای تقویت موثر بودن ایمنی درمانی برای سرطان باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سال های اخیر، برخی از ایمنی درمانی ها مانند CAR T cell درمانی و مهار کننده های چک پوینت ایمنی به دلیل طول عمر کوتاه سلول های T با محدودیت مواجه شده اند. در واقع سلول های T مبارزه کننده با سرطان رفته رفته کاهش می یابند و می میرند. بنابراین، محققین به دنبال یافتن راهی برای کمک به سلول های T و افزایش قدرت ایمنی درمانی آن ها بوده اند.

سلول های سرطانی در حال مرگ، پتاسیم شیمیایی را آزاد می کنند که می تواند در برخی از تومورها به سطح بالایی برسد. به عقیده محققین CCR، پتاسیم افزایش یافته موجب می شود که سلول های T، کیفیت شبه سلول بنیادی یا بنیادینگی شان را حفظ کنند  و این موجب می شود که توانایی آن ها در حذف سرطان طی ایمنی درمانی حفظ شود. یافته های این مطالعه نشان می دهد که افزایش مدت زمان قرار گرفتن سلول های T در معرض پتاسیم یا تقلید اثرات پتاسیم بالا می تواند ایمنی درمانی سرطان را موثرتر سازد. مطالعات جانوری با استفاده از داروهای خاصی که اثرات پتاسیم روی سلول های T را تقلید می کنند نیز نشان داد که توانایی سلول های T برای ادامه رشد و حذف تومورها افزایش یافت. این بدین معناست که استفاده از چنین داروهایی می تواند بنیادینگی را در سلول های T القا کند و منجر به تقویت ایمنی درمانی سرطانی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه