تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 خرداد 1391
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان MS

  استفاده از سلول های بنیادی برای درمان MS

دانشمندان دانشگاه موناش و CSIRO ملبورن درحال همکاری با محققان کالیفرنیایی برای درمان مولتیپل اسکلروزیس (MS) با استفاده ازسلول های بنیادی هستند.
امتیاز: Article Rating

استفاده از سلول های بنیادی برای درمان MS
به گزارش بنیان به نقل از news.ninemsn.com.au
؛ ام اس بیماری است که به سیستم عصبی مرکزی حمله کرده و حدود 21،000 استرالیایی را تحت تاثیر قرار داده است و هیچ درمانی نیز برای آن وجود ندارد. مرکزتحقیقات ام اس در استرالیا روز چهارشنبه گفت: 1،75 میلیون دلار کمک مالی از طرف دولت فدرال به محققان دانشگاه موناش و CSIRO ملبورن داده شده است تا آنها با همکاری دانشگاه کالیفرنیا بر روی تکنیک سلول های بنیادی مطالعه کنند.

"Warwick Anderson" رئیس شورای اجرایی موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی گفت: محققان از سلول های بنیادی بالغ انسان برای ابداع درمانی استفاده می کنند که نه تنها از تخریب اعصاب جلوگیری می کند بلکه همچنین باعث تحریک اعصاب و ترمیم اعصاب آسیب دیده نیزمی شود. درمان های کنونی تنها قادر به کاهش سرعت پیشرفت این بیماری در حدود 30 درصد از افراد مبتلا می باشند.
محققان آزمایش های پیش بالینی را برای تایید پتانسیل این سلول ها در ترمیم مغز و توسعه تکنولوژی برای استانداردهای مورد نیاز آزمایش های بالینی درآینده انجام خواهند داد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه