تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 مهر 1391
استفاده از سلول های بنیادی تا 19 روز پس از سکته مغزی

  استفاده از سلول های بنیادی تا 19 روز پس از سکته مغزی

نتایج اولیه آزمایش تزریق داخل شریانی سلول های بنیادی درفاز II برای سکته مغزی ، هیچ عوارض جانبی را در 10 بیمار نخست نشان نداده است که این به محققان اجازه می دهد مطالعه را در مجموعه ای از 100 بیمار انجام دهند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday،
این نتایج توسط دکتر Sean Savitz استاد مغز و اعصاب و مدیر برنامه سکته مغزی در دانشگاه تگزاس هوستون (UTHealth)، در هشتمین کنگره بین المللی سکته مغزی در برزیل، ارائه شد.
در این آزمایش ایمنی و اثر بخشی روش طب ترمیمی را که توسط شرکت Aldagen توسعه یافته بود ،  با استفاده از سلولهای بنیادی مغز استخوان خود بیمار ، که می تواند بین 13 تا 19 روز پس از سکته مغزی استفاده شود، مورد بررسی قرار گرفت.
این درمان که ALD-401 نام دارد  شامل شناسایی سلول های بنیادی با استفاده از تکنولوژی های اختصاصی شرکت Aldagen برای جداسازی سلولهایی که بیان سطوح بالایی از آنزیم اختصاصی سلول های بنیادی را دارند، می باشد. مطالعات پیش بالینی نشان داد که این سلول ها سبب افزایش بهبودی بعد از سکته مغزی در موش ها شده اند. این سلول ها به داخل شریان کاروتید تزریق  شدند و بیماران به مدت 12 ماه پس از آن تحت بررسی ایمنی و ارزیابی عملکرد ذهنی و جسمی قرار گرفتند.
Savitz گفت: ما ازهیئت نظارت ایمنی داده ها (DSMB)  ، تاییدیه آغاز مرحله بعدی مطالعه را گرفته ایم که به ما این امکان را می دهد که تعداد سایت ها را به منظورافزایش ثبت نام داوطلبان شرکت در مطالعه گسترش دهیم. 
تحقیقات بالینی، از جمله پژوهش های انجام شده در دانشکده پزشکی UTHealth، نشان داده است که سلول های بنیادی می تواند به ترمیم مغز پس از سکته ایسکمیک مغزی که توسط یک لخته خون در مغز ایجاد می شود کمک کند. با توجه به آمار سال 2008 ،سکته مغزی یکی از علل اصلی ناتوانی و چهارمین علت مرگ در ایالات متحده است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 27 مهر,1391

professor

inja cheghad khoshko khalie biaid roo formesh biarim doostan!!!

پنجشنبه, 27 مهر,1391

حمید زراندوز

از شما عزیزان قدردانی میکنم.امید به تمامی بیماران لا علاج و صعب العلاج بفضل الهی.

پنجشنبه, 27 مهر,1391

حمید زراندوز

با تشکر فراوان خدمت شما اساتید محترم.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه