تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 شهریور 1396
استفاده از سلول های بنیادی خود بیماران برای رشد استخوان بعد از جراحی صورت

  استفاده از سلول های بنیادی خود بیماران برای رشد استخوان بعد از جراحی صورت

جراحان چهره بریتانیایی توانسته اند استخوان های جمجمه، چانه و چهره بیماران را با استفاده از سلول های بنیادی آن ها بسازند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، این جراحان امیدوارند که از این تکنیک برای کمک به بیمارانی که استخوان چهره شان در نتیجه سرطان یا آسیب تخریب شده است، استفاده کنند. در این مطالعه قرار است که چهار بیمار این پیوند سلولی را دریافت کنند و از نظر این جراحان این روش، یک روش جایگزین کم خطر است. دو نفر از این بیماران قربانی سرطان و دو نفر از آن ها دچار تصادف شده بودند.

این تیم به سرپرستی دکتر یان هاچینسون امیدوارند که بتوانند جایگزین های استخوانی را از سلول های بنیادی خود بیماران بسازند. فرایند کار به این صورت خواهد بود که ابتدا یک قالب به شکل ناحیه آسیب دیده استخوان ساخته خواهد شد و آن را با مغز استخوان بیمار پر می کنند. این بافت غنی از سلول های بنیادی می تواند برای تبدیل شدن به بافت های مختلف(در این جا استخوان) تحریک شود. برای القای تمایز استخوانی از پروتئین های مدیفه شده به صورت ژنتیکی استفاده خواهد شد. سپس این قالب در ناحیه عضلات شانه ای بیمار و زیر تیغه شانه ای قرار خواهد گرفت تا منبع خونی لازم برای آن تثبیت شود. این مجموعه تا زمان استفاده برای چهره بیمار به مدت  سه تا شش ماه در آن ناحیه باقی خواهد مانند و در زمان در نظر گرفته شده به چهره بیمار پیوند خواهد شد. هاچینسون معتقد است که این روش در مقایسه با سایر روش های موجود موفقیت آمیزتر خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه