تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 مرداد 1391
استفاده از سلول های بنیادی عصبی در درمان سکته مغزی

  استفاده از سلول های بنیادی عصبی در درمان سکته مغزی

اولین آزمایش بالینی درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی با استفاده از سلول های بنیادی عصبی در حال پیشرفت به مرحله بعدی است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، این آزمایش توسط دانشگاه گلاسکو با مشارکت شرکت داروسازی ReNeuron انجام شده است.
فاز اول این آزمایش بررسی ایمنی تزریق سلول های بنیادی عصبی به دنبال افزایش دوز به مغز 12 بیمار مبتلا به سکته ایسکمیک و نظارت بر آنها طی یک دوره دو ساله است.
داده های مربوط به ایمنی اولین گروه شامل دو دوز، برروی شش نفرازبیماران درمان شده با سلول های بنیادی ReN001 شرکت  ReNeuron بررسی شد. هیچ رویداد مربوط به عوارض جانبی یا پاسخ های نامطلوب سیستم ایمنی در هیچ یک از بیماران درمان شده تا به امروز گزارش نشده است.
بنا برگزارش این تیم ، یکی از سه بیماری که با سومین دوز ReN001 درمان شده بود نیزبا موفقیت درمان شده و بدون هیچ مسئله ایمنی حاد از بیمارستان مرخص شد.
پروفسور Keith Muir ، محقق اصلی این مطالعه گفت: "ما بسیار خوشحالیم که این آزمایش ازپیشرفت خوبی برخوردار است و تمام بیماران درمان شده تا کنون هیچ عوارض جانبی را نشان ندادند.
اولین هدف این مطالعه بررسی ایمنی و تحمل پذیری درمان با افزایش دوز سلول های  ReN001 در بیماران با اختلالات عملکردی عصبی ناشی از سکته مغزی متوسط ​​تا شدید است. هدف دوم مطالعه  ارزیابی اقدامات برای طراحی کارآزمایی بالینی آتی با استفاده از ReN001، از جمله تصویربرداری و همچنین تعدادی از تست های عملکرد حسی، حرکتی و شناختی است .
در ماه ژوئن سال جاری، اطلاعات حاصل از درمان پنج بیمار توسط تیم گلاسکو در دهمین نشست سالیانه انجمن بین المللی تحقیقات سلول های بنیادی (ISSCR) در یوکوهاما، ژاپن ارائه شد.
کاهش دراختلالات عصبی و اسپاسم درهر پنج نفردرمقایسه با حالت ثابت قبل از درمان مشاهده شده و این پیشرفت طی پیگیری درازمدت پایداربوده است.
این مطالعه اولین کارآزمایی بالینی درمان با سلول های بنیادی عصبی برای بیماران مبتلا به سکته مغزی است. سکته مغزی سومین علت مرگ و بزرگترین علت ناتوانی بزرگسالی در کشورهای توسعه یافته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 13 آذر,1391

hamid zarandouz

ممنون از شما خدا خیرتان دهد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه