تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مهر 1399
استفاده از سویا برای بهبودی درمان های بعد از جراحی سرطان استخوان

  استفاده از سویا برای بهبودی درمان های بعد از جراحی سرطان استخوان

در سال های اخیر محققین نشان داده اند که مصرف سویا مزایای زیادی برای سلامتی دارد و مصرف آن با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، چاقی و سرطان همراه است و سلامت استخوان ها را نیز افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در حالی که استئوسارکوما به ندرت رخ می دهد و اغلب در کودکان و بالغین جوان شایع است و برخلاف پیشرفت های زیاد صورت گرفته در زمینه درمان این بیماری اما متاسفانه نرخ عود مجدد این سرطان بسیار بالاست. درمان این سرطان شامل جراحی برای برداشتن تومور و هم چنین شیمی درمانی های قبل و بعد از جراحی است. ناحیه نقص استخوانی بزرگ بر جای مانده از جراحی نیازمند ترمیم و بازسازی است و معمولا میزان التهاب زیادی در این ناحیه رخ می دهد که فرایند بازسازی را کند می کند.

در پژوهشی جدید در دانشگاه واشنگتن محققین سعی کرده از مزایای این حبوبات محبوب(سویا) برای بهبود درمان ها بعد از جراحی سرطان استخوان استفاده کنند. در این پژوهش آن ها نشان داده اند که آزادسازی آهسته یک ترکیب شیمیایی مبتنی بر سویا از داربست های شبه استخوانی پرینت شده و سه بعدی موجب کاهش سلول های سرطان استخوان می شود و این در حالی است که موجب تولید سلول های سالم تر و کاهش التهاب می شود. دانه های سویا حاوی ایزوفلاوون ها یا استروژن های گیاهی هستند که می توانند رشد سلول های سرطانی را متوقف کنند و اثر سمی نیز برای سلول های طبیعی ندارند. هم چنین این ایزوفلاوون ها می توانند سلامت استخوان را بهبود بخشیده و مانع از استئوپورز(پوکی استخوان) شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه