تاریخ انتشار: شنبه 06 آبان 1396
استفاده از مدل های جانوری در طب بازساختی و مهندسی بافت

  استفاده از مدل های جانوری در طب بازساختی و مهندسی بافت

رویکردهای جدید برای مهندسی بافت و طب بازساختی ابتدا در مدل های جانوری بهینه سازی شده و سپس در تست های بالینی برای انسان به کار برده می شود. به همین دلیل و برای این که استفاده از تکنیک ها و مواد جدید در این حوزه ها به درستی صورت گیرد، انتخاب مدل جانوری و رویکرد آزمایشگاهی نیز باید به درستی صورت گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بحث در مورد انتخاب یک مدل جانوری مناسب، موضوعی بوده است که در مطالعه ای جدید در مجله Tissue Engineering Part C به آن پرداخته شده است. در این مطالعه محققینی از دانشگاه های کارلینای شمالی، ویک فارست، وینستون و ... به اظهار نظر در این مورد پرداخته اند و برخی مطالعات صورت گرفته در این زمینه مورد اشاره واقع شده اند. برای مثال در مطالعه ای در دانشگاه اوترخت هلند با استفاده از مدل خرگوشی، محققین به بررسی پاسخ های التهابی به عفونت های باکتریایی تاثیر گذار روی استخوان زایی پرداخته اند. آن ها نشان داده اند که پاسخ های التهابی حاصل آنتی ژن های مربوط به باکتری استافیلوکوکوس اورئوس است و در غیاب این عفونت باکتری، استخوان سازی با موفقیت بیشتری صورت می گیرد.

در مطالعه ای دیگر با استفاده از مدل خوکی، محققین از این جانور برای ایجاد یک مدل جانوری قابل اتکا برای مطالعات پیش درمانگاهی نقص های استخوانی بزرگ استفاده کرده اند و در مطالعاتی در همین زمینه روی استخوان درشت نی گوسفندی نیز کار شده است. با اشاره به چنین مواردی؛ در یک بحث ویژه محققین براین باورند که داشتن یک مدل جانوری مناسب نه تنها ضروری است بلکه درک ما را از یافته های بدست آمده از آزمایشگاه افزایش می دهد و می تواند منجر به ایجاد روش های موثر در زمینه طب بازساختی و مهندسی بافت شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه