تاریخ انتشار: دوشنبه 22 دی 1399
استفاده از مینی مغزها می تواند درک ما از مغز انسانی را افزایش دهد

  استفاده از مینی مغزها می تواند درک ما از مغز انسانی را افزایش دهد

مینی مغزها(mini-brains)، تجمعات بسیار کوچک از انواع مختلف سلول های مغز انسانی هستند. این مینی مغزها به عنوان ابزاری به محققین اجازه می دهند که نحوه تکوین مغز و بروز بیماری های مختلف مغزی را درک کنند و بتوانند داروهای جدید را روی آن ها تست کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مینی مغزهای شخصی می توانند با استفاده از سلول های بنیادی گرفته شده از نمونه های پوست و موی فرد تولید شوند و اطلاعاتی را در مورد پیشرفت بیماری های مغزی در یک فرد و همم چنین پاسخ دهی آن فرد به داروها ارائه کنند.

برخلاف پیشرفت های زیاد صورت گرفته در رشد و تولید مینی مغزها، درک جزئیات دقیق آن چه در درون این مینی مغزها اتفاق می افتد بسیار مشکل است و معمولا محققین برای درک این امر نیازمند برش گیری و مشاهده آن ها زیر میکروسکوپ هستند و همین امر می تواند به نمونه آسیب بزند. برای اولین بار در مطالعه ای جدید محققین در مرکز تحقیقات HEPIA تصاویر سه بعدی با رزولوشن بالا از تک تک نورون های درون مینی مغزهای دست نخورده ارائه کرده اند. به این منظور آن ها تکنیک های جدید نشان دار کردن نورون های منفرد را با روش هایی که کل نمونه را کاملا شفاف می سازند، ترکیب کرده اند.

این محققین یک ماژول سفارشی و بسیار پیشرفته و مجهز به تشخیص دهنده های تصویری بسیار حساس را برای گرفتن تصاویر سه بعدی از مینی مغزهای کاملا سالم تولید کرده اند و در نتیجه نیازی به برش گیری از این مینی مغزها نیست. به موجب این تصاویر می توان مورفولوژی سه بعدی نورون های خاص و پراکنش آناتومیک آن ها درون مینی مغزها را مشاهده کرده و آنالیز کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه