تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 دی 1390
استفاده از میکرو ربات ها درجریان خون برای از بین بردن تومورها و لخته های خون

  استفاده از میکرو ربات ها درجریان خون برای از بین بردن تومورها و لخته های خون

در تست های آزمایشگاهی، محققان موفق به استفاده ازاین سیستم برای هدایت دقیق میکرو روبات در یک رگ خونی مصنوعی که با آب پر شده است شدند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Genetics & Stem Cells News، یک مطالعه جدید نشان می دهد استفاده از تکنولوژی جدید درمانی با هدایت میکرو ربات های پزشکی به درون جریان خون می تواند نویدی برای درمان بیماری ها باشد.
دانشمندان بر این باورند میکرو روبات هایی که اندازه ای کمتر از یک میلیمتردارند روزی خواهند توانست با سفردرسراسر جریان خون انسان، داروها را به بافت های خاص انتقال داده وبه جستجوی تومورها ، لخته های خون و عفونت هایی که به راحتی قابل دسترس نیستند پرداخته و آنها را از بین ببرند.

با این حال ، یکی از چالش ها در به کارگیری این میکروروبات ها، توسعه سیستمی برای انتقال و هدایت آنها درمیان سیستم پیچیده گردش خون و بافت مورد نظر است.
در حال حاضر محققان دانشگاه Hanyang کره در سئول سیستم حمل ونقل جدیدی را توصیف کردند که از یک میدان مغناطیسی خارجی برای ایجاد دو نوع متمایز حرکات روباتی: یکی جنبش حلزونی که سبب حرکت میکرو روبات به جلو و یا عقب و یا حتی نفوذ به لخته خون و یا موانع دیگر می شود ودیگری جنبش انتقالی و یا پهلو به پهلو که به ربات ها اجازه تغییر مسیر به طرف دیگر یک شریان شاخه ای را می دهد، استفاده کردند.

در تست های آزمایشگاهی، محققان موفق به استفاده ازاین سیستم برای هدایت دقیق میکروروبات در یک رگ خونی مصنوعی که با آب پر شده است شدند.
محققان گفته اند که این موفقیت می تواند به گسترش روش های بکارگیری دقیق و موثر میکروروبات ها در اندامهای مختلف بدن انسان، از جمله سیستم عصبی مرکزی، سیستم ادراری، چشم و غیره بیانجامد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه