تاریخ انتشار: دوشنبه 30 تیر 1399
استفاده از یک داروی سرطانی برای کاهش التهاب ریوی ناشی از COVID-19

  استفاده از یک داروی سرطانی برای کاهش التهاب ریوی ناشی از COVID-19

در پژوهشی جدید محققین دانشگاه Emory به بررسی این امر پرداخته اند که آیا یک داروی ضد سرطانی پیش از این مورد تایید قرار گرفته بوسیله FDA می تواند التهاب ریوی ناشی از COVID-19 را در بیمارانی که بستری شده اند کاهش دهد یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این دارو duvelisib نام دارد که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2018 و برای درمان لوکمیای لنفوبلاستیم مزمن مقاوم یا لنفومای لنفوبلاستیک کوچک آن را مورد تایید قرار داد. دکتر والتر کوران و همکارانش در دانشگاه Emory قصد دارند از Duvelisib برای کاهش علایم COVID-19 استفاده کنند. منطق پشت پرده استفاده از این دارو این است که این دارو ممکن است التهاب سیستمیک ناشی از COVID-19 را کاهش دهد و موجب برطرف شدن پنومونی مربوط به COVID-19 و سندرم زجر تنفسی حاد شود.

داده های بدست آمده از بیماران مبتلا به لوکمیا و لنفومای تیمار شده با duvelisib نشان می دهد که این دارو می تواند سطح برخی از سیتوکین ها که در حین عفونت COVID-19 افزایش می دهند را نیز کاهش دهد. داروی duvelisib آنزیم گاما/دلتا PI3کیناز که یک آنزیم تنظیم کننده متابولیسم و پیام رسانی سلول های ایمنی است را مهار می کند.

مطالعات پیش بالینی نشان می دهد که duvelisib می تواند فرایند کاهش یافتن سلول های T را آهسته کند و این در حالی است که کاهش سلول های T موجب می شود میزان موثر بودن سیستم ایمنی در برابر آلودگی ویروسی تحت تاثیر قرار گیرد. پیش از این نیز مطالعات نشان داده بودند که داروی duvelisib می تواند فعالیت سلول های CAR T را در ایمنی درمانی سرطان تقویت کند.

به عقیده محققین می توان امیدوار بود که داروی duvelisib یک داروی موثر برای تقویت سیستم ایمنی و البته التهاب ناشی از آلودگی به COVID-19 باشد و شرایط بیماران را بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه