تاریخ انتشار: پنجشنبه 05 مرداد 1391
استفاده ازسلول های بنیادی حاصل از لیپوساکشن برای ایجاد رگ های خونی در آزمایشگاه

  استفاده ازسلول های بنیادی حاصل از لیپوساکشن برای ایجاد رگ های خونی در آزمایشگاه

میلیون ها نفراز بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی به پیوند عروقی با قطر کوچک برای تامین خون دراطراف شریان های مسدود شده نیاز دارند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، با توجه به تحقیقات جدیدی که درجلسات علمی انجمن قلب آمریکا ارائه شده است، سلول های بنیادی بالغ استخراج شده طی لیپوساکشن می تواند برای رشد رگ های خونی جدید با قطر کوچک که مورد نیاز عمل جراحی بای پس قلب و روشهای دیگر است مورد استفاده قرار گیرد.
دکترMatthias Nollert از دانشگاه Oklahoma و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: این رگ های حاصل از لیپوساکشن که در آزمایشگاه رشد یافته، می تواند به حل مشکلات عمده مربوط به پیوند عروق خونی از جاهای دیگربدن و یا استفاده ازعروق خونی مصنوعی که بافت زنده به شمار نمی آیند، کمک کنند
Nollert گفت: پیوندهای جاری عروق با قطر کوچک دارای خطر ذاتی لخته شدن خون، رد پیوند و عدم عملکرد طبیعی هستند. رگ های خونی مهندسی شده ما دارای خواص مکانیکی خوبی است و ما اعتقاد داریم که آنها هنگامی که در معرض هورمون قرار می گیرند، عملکرد نرمالی خواهند داشت. آنها همچنین به نظر می رسد از تجمع پلاکت های خون جلوگیری می کنند.
در این مطالعه، سلول های بنیادی بالغ مشتق از چربی به سلول های ماهیچه ای صاف در آزمایشگاه تبدیل شده و سپس بر روی یک غشای بسیار نازک کلاژن کشت داده شد. پس از تکثیر این سلول ها، محققان آنها را در لوله هایی مطابق با قطر رگ های خونی کوچک وارد کردند. طی سه تا چهار هفته، آنها بصورت رگ های خونی قابل استفاده رشد یافتند.
Nollert افزود : ساخت رگ های خونی با این روش دارای پتانسیل جایگزینی عروق است که می تواند در عمل های  پیوند استفاده شود.
محققان امیدوارند ظرف شش ماه آینده این عروق را درحیوانات آزمایشگاهی تست کنند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه