تاریخ انتشار: یکشنبه 07 دی 1399
افزایش استفاده از فاکتورهای رونویسی برای تمایز سلول های iPS

  افزایش استفاده از فاکتورهای رونویسی برای تمایز سلول های iPS

دانشمندان روشی را برای تولید صدها نوع سلول مختلف از سلول بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) با استفاده از عوامل رونویسی ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، تحقیقاتی که اخیرا در Nature Biotechnology منتشر شده است نشان می دهد iPSC ها فرصتی برای تمایز به انواع مختلف سلول ها و بافت ها فراهم می کنند - با این حال ، انجام  دادن یک پروتکل خاص برای تبدیل این سلول ها دشوار است.

بیشتر پروتکل های تمایز بسیار دشوار و پیچیده هستند. بدست آوردن انواع مختلف سلول از iPSC به طور همزمان و به صورت کنترل شده در یک کشت واحد امکان پذیر نیست.

این تیم از عوامل رونویسی به عنوان واسطه در تمایز سلول های بنیادی به منظور جایگزینی روش های پیچیده با  پروتکل های ساده استفاده کرد. این گروه پس از غربالگری 1732 فاکتور رونویسی ، 290 پروتئین متصل به DNA را یافتند که قادر بودند سلولهای بنیادی را به سرعت و به طور موثر در سلولهای هدف از جمله سلول های عصبی ، بافت همبند و سلول های رگ خونی مجدداً برنامه ریزی کنند . مزیت فاکتورهای رونویسی مشخص شده این است که آنها قادرند iPSC ها را به سرعت و به آسانی به سلولهای مختلف تخصص یافته بدن تبدیل کنند و به طور بالقوه می توانند از آنها برای تشکیل بافتهای پیچیده تری نیز استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه