تاریخ انتشار: شنبه 16 مهر 1390
افزایش شانس بهبودي بيماران سکته قلبی با استفاده از پروتئين هاي ضد انعقاد

  افزایش شانس بهبودي بيماران سکته قلبی با استفاده از پروتئين هاي ضد انعقاد

دكتر 'مرتضي حسيني ' که برنده جایزه دوازدهمین جشنواره بین المللی رویان به جهت توسعه يك روش بهينه شده فاقد زونا از انتقال هسته سلول هاي سوماتيك در بز شده است گفت: تزریق پروتئين هاي ضد انعقاد به افراد دچار سكته قلبي، شانس بهبودي این بيماران را افزايش می دهد که در این راستا، یافتن بهترین گونه برای تولید حیوان تراریخته از اهمیت بالایی برخوردار است.
امتیاز: Article Rating
دكتر مرتضي حسيني برگزيده ملي دوازدهمين جشنواره بين المللي رويان در گفتگو با خبرنگار بنيان اظهار داشت : در طرح ارائه شده به جشنواره رويان براي اولين بار يك روش انتقال هسته سلول هاي سوماتيك فاقد زونا را توسعه داديم كه در عين سادگي كارآيي بيشتري دارد .

وي گفت : يافتن بهترين گونه براي توليد حيوان تراريخته جهت توليد داروهاي نو تركيب، از جمله اهداف اين طرح بوده است و پروتئين هاي ضد انعقاد از جمله اين موارد هستند كه در صورت تزريق به افراد دچار سكته قلبي ، شانس بهبودي بيمار افزايش خواهد داشت .

اين برگزيده جشنواره رويان با اشاره به اينكه گونه هاي بز بيشترين كاربرد را در تهيه پروتئين هاي نوتركيب دارند گفت : براي حركت از سمت فعاليت آزمايشگاهي به سمت كاربردي مراحل مختلفي بايد طي شود كه بهينه سازي بلوغ اووسيت در آزمايشگاه ، فعال سازي پارتنوژنتيك اووسيت هاي فاقد زونا، انتقال هسته سلول هاي سوماتيك يك سلول فاقد زوناي آنافار 2 به اوسيست هاي تلوفاز2 و تيمار طولاني مدت اين سلول ها با اشعه فرابنفش و نيز كشت گروهي از جنين هاي كلون شده در چاهك هاي مخصوص حاوي محيط كشت فاقد سرم تا مرحله بلاستوسيت قبل از انتقال حيوان گيرنده از جمله اين مراحل است .

دكتر حسيني با بيان اينكه در دنيا روش هاي مختلفي براي شبيه سازي وجود دارد اظهار داشت : اين روش ها تا كنون در مورد بز صورت نگرفته و براي اولين نمونه از توليد و بقاي يك زاده كلون شده تراريخت مي باشد .

وي در پايان با اشاره به اينكه در تلاش هستند تا گله اي از اين حيوانات را داشته باشند يادآور شد : دو نمونه داروي فاكتور 8 و يك نمونه TPA  را توليد كرده ايم و به سمت گله 10 تايي حركت ميكنيم .

گفتنی است؛ شب گذشته، 17 شهریور ماه از پژوهشگران و محققان برتر دوازدهمين جشنواره بين المللي تحقیقاتی رويان تجلیل شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه