تاریخ انتشار: شنبه 15 آذر 1399
التهاب ناشی از عفونت باکتریایی سلول های بنیادی مغز را در حالت آماده باش نگه می دارد

  التهاب ناشی از عفونت باکتریایی سلول های بنیادی مغز را در حالت آماده باش نگه می دارد

پژوهشی بوسیله ایزابل فاریناس و همکارانش در مجله Cell Stem Cell به چاپ رسیده است که نشان می دهد که التهاب ناشی از عفونت باکتریایی موجب آماده باش سلول های بنیادی مغزی می شود و آن ها را برای تولید نورون های جدید فعال می سازد. این مطالعه می تواند در پزشکی بازساختی کاربرد داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بافت های بدن به طور دائم بوسیله سلول های بنیادی بازسازی می شوند. این سلول های بنیادی در مکان های خاصی از بافت های مختلف قرار دارند که آن را اصطلاحا ریز محیط یا نیچ می نامند و در آن جا این سلول های بنیادی با سایر انواع سلول ها برهمکنش می کنند.

یافته های این مطالعه جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی مغزی به تغییراتی که در خارج از مغز رخ می دهد پاسخ می دهند. در مطالعه ای که روی موش ها صورت گرفته است، ثابت شده است که التهاب تولید بوسیله عفونت های باکتریایی در هر بخشی از بدن می تواند به طور موقت سلول های بنیادی مغزی را فعال کند و آن ها را آماده عملکرد سازد. زمانی که التهاب فروکش می کند، این سلول ها به مرحله خاموشی خود بر می گردند. این مطالعه موجب می شود که محققین درک بهتری از ارتباط بین سلول های بنیادی و محیط سیستمیک (بقیه بدن) داشته باشند. تاکنون این انتظار وجود داشت که سلول های بنیادی با محیط نزدیک شان برهمکنش داشته باشند اما این اولین بار است که مشخص می شود که سلول های بنیادی تحت تاثیر محیط های با فواصل دورتر نیز قرار دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه