تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 خرداد 1394
 امیدواری در درمان بیماری Crohns با استفاده از ویتامین Dدر مطالعات اولیه

  امیدواری در درمان بیماری Crohns با استفاده از ویتامین Dدر مطالعات اولیه

مطالعه ای جدید در بیمارستانی در دوبلین پیشنهاد می کندکه مکمل های ویتامین D ممکن است روی عملکرد نامناسب سد روده ای در بیماری Crohns تاثیر بگذارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، بیماری Crohns یک بیماری سیستم گوارشی است که با علایمی مانند  التهاب همراه است که می تواند بخش وسیعی از مجرای گوارشی را در برگیرد. این بیماری با دردهای شکمی، اسهال . خستگی همراه است و می تواند منجر به کاهش کیفیت زندگی شود. علت اصلی این بیماری نامشخص است ولی با این حال فاکتورهای وراثتی و محیطی قطعا در ایجاد آن دخیل هستند.

اطلاعاتی در دست است که مکمل های ویتامین D در بهبود طولانی مدت بیماری Crohns تاثیر گذار هستند ولی کارایی بالینی و مکانیسم های دخیل در این فرایند نامشخص است. در این مطالعه جدید محققین در صدد بودند که تغییرات سد گوارشی و مارکرهای بیماری Crohns را در پاسخ به بیماری Crohns تعیین کنند. در این مطالعه محققین بدون پیش زمینه قبلی،  به مدت سه ماه 27 بیمار را تحت تاثیر 2000 IU/day با مکمل ویتامین D و Placebo قرار دادند. نفوذپذیری روده ای افزایش یافته برای نشت گوارشی اندازه گیری شد و مشخص شده که علایم بیماری کاهش یافته است. علاوه براین، بیمارانی با سطوح خونی بالای ویتامین D نشانه هایی از کاهش التهاب داشتند و این بیماران کیفیت زندگی نیز بهتر شد. محققین می گویند که این اولین مطالعه ای است که اثر مکمل های ویتامین D را روی نفوذپذیری روده ای و پپتیدهای آنتی میکروبی در بیماری Crohns گزارش می کند. این در حالی است که اطلاعات بدست آمده احتیاج به دقت و بررسی بیشتر جهت اعتبار بخشیدن دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه