تاریخ انتشار: یکشنبه 07 خرداد 1391
انقلابی در تولید سلول های بنیادی

  انقلابی در تولید سلول های بنیادی

دانشمندان دانشگاه  Calgary انقلابی در تولید سلول های بنیادی ایجاد کرده اند و راهی برای ایجاد سلول های بنیادی بدون خطر ابتلا به سرطان را فراهم کرده اند.این  پژوهشگران در دانشگاه کلگری دستگاهی ایجاد کرده اند که امکان تولید  میلیون ها سلول را با قابلیت بازبرنامه نویسی شدن به انواع  سلولهای بنیادی را داراست .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از    CTV.ca؛ دکتر "Derrick Rancourt" و دکتر "Roman Krawetz" معتقدند که استفاده از این بیوراکتور جدید یک تکنولوژی جدید است که اجازه می دهد تا میلیون ها سلول های بنیادی  با سرعت بیشتری نسبت به سلول های بازبرنامه نویسی شده  ایجاد شده از سلول های بالغ وسلول های جنینی تکثیر شوند.
دانشمندان  با فعال کردن چهار ژن باعث باز برنامه نویسی مجدد سلول های بالغ شده و شرایط ایجاد سلول های پرتوان یا اصطلاحا IPS را فراهم کرده اند. این سلول های پرتوان قابلیت تمایز به انواع  سلول ها و انواع لایه های جنینی اکتودرم، مزودرم و اندودرم رادارامی باشند.
دکتر "Derrick Rancourt" می گوید:"بهترین خبر در این زمینه ، تولید  سلول های بنیادی بدون بیان ژن های سرطانی در این مسیر است. ، او همچنین معتقد است "از این سلول های بنیادی  می توان به عنوان  جایگزینی مناسب برای سلولهای بنیادی جنینی یاد کرد."
پیش از این محدودیت موجود در این مسیر تولید یک سلول  بنیادی از میلیون ها سلول بالغ بود که احتمال ایجاد سرطان در آن بسیار بالا بود."Krawetz" می گوید: "ما اولین تیم تحقیقاتی در دنیا هستیم که توانستیم از بیوراکتور به نحو احسن در تولید سلول های بنیادی بدون خطر  ایجادسرطان در مدل موشی استفاده کنیم."این سلول های بنیادی از سلول های بالغین بدون فاکتر توموری cMyc”". ایجاد شده است. bioreactor شبیه  یک مخلوط کن کوچک وبا سرعت آهسته است که در آن  مواد مغذی از جمله قند، پروتئین و چربی، و اکسیژن به صورت کنترل شده در اختیار سلول ها قرار می گیرد.با استفاده از bioreactor، دانشمندان قادر به تولید 10 میلیون سلول بنیادی سالم از حدود 800.000 سلول بالغ تنها در 12 روز هستند.
دکتر"Rancourt" می گوید:"هم اکنون ما می توانیم با استفاده از بیوراکتور میایون ها سلول های بنیادی سالم وبدون خطر ایجاد سرطان  را از افراد مختلف را تولید کرده که  به عنوان گزینه ای مناسب در معالجه ودرمان  ورم مفاصل،محسوب می شود.".
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه