تاریخ انتشار: یکشنبه 22 تیر 1399
اهدای بودجه 14 میلیون دلاری انستیتو ملی سلامت(NIH) به دانشگاه UCLA برای بررسی ایمنی درمانی و تخریب بیماری ایدز

  اهدای بودجه 14 میلیون دلاری انستیتو ملی سلامت(NIH) به دانشگاه UCLA برای بررسی ایمنی درمانی و تخریب بیماری ایدز

پژوهشگران UCLA بودجه ای 65/13 میلیون دلاری را از انستیتو ملی سلامت(NIH) دریافت کرده اند تا یک فناوری CAR T cell درمانی را برای مقابله با ایدز طراحی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این پژوهش که قرار است در قالب یک برنامه پنج ساله انجام گردد، بخش از تلاش های NIH در جهت ایجاد فناوری مهندسی ژن برای درمان بیماری ایدز محسوب می شود که در حال حاضر در دانشگاه واشنگتن در حال انجام است.

پروفسور اسکان کیچن سرپرست تیم تحقیقاتی این مطالعه، هدف نهایی این مطالعه را شناسایی یک استراتژی ژن درمانی بی خطر و موثر می داند که از سلول های بنیادی خود بیمار برای مقابله به ویروس ایدز استفاده کند و به طور هم زمان توانایی شناسایی و تخریب سلول های آلوده در بدن را نیز فراهم کند.

در حال حاضر تنها فردی آلوده به ایدزی که درمان شده است، فردی موسوم به "بیمار برلین" است که متحمل پیوند سلول های بنیادی اهدایی شد که به طور تصادفی سلول های اهدایی فاقد یک گیرنده حیاتی برای اتصال ویروس HIV به سلول بودند. بزرگ ترین مانع در راه این نوع درمان عدم انطباق کامل گیرنده و اهدا کننده است که معمولا فردی کاملا مطابق برای اهدای سلول پیدا نمی شود و از طرف دیگر، معمولا مقادیر کافی از سلول های حفاظت شده از HIV تولید نمی شود که بتوانند ویروس را از تمام بدن پاکسازی کنند.

اما همان طور که گفته شد در این مطالعه جدید، اسکات کیچن و همکارانش به طراحی CAR T cellهایی خواهند پرداخت که می توانند به طور اختصاصی سلول های آلوده به ویروس را در بدن حذف کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه