تاریخ انتشار: یکشنبه 31 مرداد 1395
اهمیت پیشرفت کشور در علم سلول های بنیادی از هسته ای بیشتر می شود
دبیر ستاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

  اهمیت پیشرفت کشور در علم سلول های بنیادی از هسته ای بیشتر می شود

دبیر ستاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با توجه به ورود برخی از کشورها به حوزه دستکاری ژن، در آینده پیشرفت کشور در علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از هسته ای نیز مهم تر خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دکتر امیرعلی حمیدیه شنبه در آیین اختتامیه اولین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: در حال حاضر برخی از کشورها از جمله آمریکا فعالیت روی سلول را رها کرده اند و به فعالیت در درون سلول یعنی تغییر ژن در سلول وارد شده اند. 

وی گفت: فعالیت در حوزه دستکاری در ژن یک تهدید نظامی و امنیتی برای کشور ها خواهد بود، چرا که اگر قادر باشند با دستکاری ژن سربازان با نیروهای فوق العاده پرورش دهند و ما در این حوزه از فناوری روز دنیا عقب بمانیم، تهدیدی برای امنیت کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: مسوولان در یک سال و نیم گذشته حمایت های خوبی از حوزه سلول های بنیادی داشته اند، اگر پزشکی آینده علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی باشد، نیاز به فعالیت فرزندان این مرز و بوم دارد.
حمیدیه همچنین از برگزیدگان نهایی المپیاد سلول های بنیادی خواست که در آینده سرزمین مادری خود را ترک نکنند.
وی گفت: اگر کشور نیاز به توسعه دارد، فعالیت شما جوانان موجب توسعه این کشور می شود، کار به تنهایی به جلو پیش نمی رود ، اتحاد تمام ایران نیاز است.
وی ییاآور شد: مشکل کشور نداشتن اتحاد و انجام ندادن کار تیمی است، کرد، لر، فارس، بلوچ، ترک نداریم؛ اکر می خواهیم کشور پیشرفت کند، در گرو اتحاد است. 

**راه اندازی اولین پژوهش سرای دانش آموزی نانو توسط متخصصان ایرانی در چین
معاون نوآوری و توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این آیین گفت: با حمایت ستاد ویژه نانو اولین پژوهش سرای دانش آموزی با کمک متخصصان ایرانی در پکن راه اندازی خواهد شد .
علی وطنی افزود: در نقشه جامع علمی کشور 73 اولویت دیده شده که بر اساس آن در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 ستاد ویژه راه اندازی شده است که تمام آن ها جزء اولویت های الف هستند.
وی بیان کرد: اکنون در حوزه سلول های بنیادی و نانو فعالیت های خوبی در کشور در حال انجام است؛ شتاب علمی کشور از هر 200 سال به هر 2 سال و 2 ماه تغییر کرده است و در آینده شاهد این خواهیم بود که شتاب توسعه علمی هر دو روز یکبار شود.
وطنی ادامه داد: لازمه این تغییر این است که از مدارس و فعالیت های دانش آموزی شروع کنیم.
وی یادآور شد: در سال 92 تعداد کمی شرکت دانش بنیان داشتیم اما اکنون 2557 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است. 
وطنی گفت: در برنامه 1404 دیده شده است که از 1200 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی،50 درصد، یعنی 600 میلیارد دلار مربوط به شرکت های دانش بنیان و از محل محصولات دانش بنیان باشد، در این صورت سهم هر استان از تولید ناخالص داخلی از شرکت های دانش بنیات 20 میلیارد دلار است.
علمی**9034**2017

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه