تاریخ انتشار: دوشنبه 03 خرداد 1395
اولین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اعطای 6 جایزه ملی

  اولین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اعطای 6 جایزه ملی

اولین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اعطای 6 جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و دو کرسی پژوهشی به کار خود پایان داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، اولین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی که با استقبال گسترده محققان و دانشجویان مواجه شده بود روز شنبه با اعطای 6 جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و دو کرسی پژوهشی به مبلغ 500 میلیون ریال به کار خود پایان داد. 

همچنین در بخش مقالات برتر به حسن انصاری لوح تقدیر، تندیس و پنج سکه بهار آزادی تقدیم شد.
در بخش پایان‌نامه‌های برتر نیز به بهشاد پورنصر خاک‌باز و مریم مهاجری لوح تقدیر، تندیس و سه سکه بهار آزادی اهدا شد. 
همچنین در بخش ایده‌های برتر به محسن مظلوم رضایی به‌ عنوان نفر اول لوح تقدیر، تندیس و پنج سکه بهار آزادی، به راشین محسنی به‌ عنوان نفر دوم لوح تقدیر، تندیس و چهار سکه بهار آزادی و به زهره بلندی به عنوان نفر سوم لوح تقدیر، تندیس و سه سکه بهار آزادی اهدا شد. 
و همچنین به سارینا انصاری، محمد امین بردبیشه، امین‌رضا پاشاپور، کیمیا وکیلی، رها زمانی، هانیه رفیع‌پور و مسعود قدرتی به‌عنوان برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، لوح تقدیر و جایزه نقدی اعطا شد.
در این مراسم، راشین محسنی برنده دوم ایده برتر پنج سکه اهدایی خود را به کودکان سرطانی تقدیم کرد.

انجام بیش از 6 هزار مقاله در زمینه سلول درمانی و طب بازساختی
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در مراسم اختتامیه این کنگره حضور یافت اظهار داشت: روز به روز آمار و ارقام انجام کارهای تحقیقاتی در زمینه سلول درمانی در حال افزایش است به طوری که بیش از 6 هزار مقاله بالینی در زمینه سلول درمانی و طب بازساختی در کشور انجام شده است.
فرهادی با بیان اینکه اگر بحث ژنتیک و ژنوم در قرن گذشته مطرح بود اکنون در قرن 21 بحث نوروساینس و طب بازساختی مطرح است و از این علم در رفع مشکلات بیماران قلبی و ریه ای نیز استفاده شده است گفت: در آینده شاهد خواهیم بود ، پزشکان و محققان کشورمان بسیاری از بافت ها را خواهند ساخت و بافت های معیوب را در درون بدن از طریق سلول درمانی و مهندسی ژنتیک اصلاح خواهند کرد.
وی گفت: بخش عمده طب بازساختی و سلول درمانی، به سلول های بنیادی که یک رشته بین رشته ای است و علوم مختلف از جمله ژنتیک ، مهندسی ، داروسازی ، ریاضی و پزشکی نقش دارند برمی گردد،امروز حد و مرزی بین علوم نیست و بیش از پیش خود را نشان می دهد.
ورود محصولات جدید در عرصه سلول‌های بنیادین تا 6 ماه دیگر
رئیس نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی نیز در حاشیه این همایش گفت: محصولات جدید در عرصه سلول‌های بنیادی به غیر از سلول‌های خون ساز تا شش ماه دیگر وارد بازار می شود.

امیر علی حمیدیه با تاکید براینکه محصولات سلول های بنیادی غیر از سلول های خونساز با حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو وارد بازار می شوند تصریح کرد: این محصولات جدید در درمان بیماری های صعب العلاج تا شش ماه دیگر وارد بازار می شود و بیماران محتاج از این محصولات بهره‌مند می شوند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه