تاریخ انتشار: دوشنبه 18 فروردین 1399
آیا شقایق های دریایی می توانند به ما نشان دهند چگونه می توان بافت مغز را دوباره تولید کرد؟

  آیا شقایق های دریایی می توانند به ما نشان دهند چگونه می توان بافت مغز را دوباره تولید کرد؟

رشد مجدد بافت آسیب دیده یا بیمار مغز ممکن است پاسخی برای بهبود درمان اختلالات سیستم عصبی مرکزی از جمله آسیب دیدگی مغزی ، سکته مغزی ، صرع و پارکینسون باشد.
امتیاز: Article Rating

 به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حال حاضر، درک کاملی از چگونگی تکوین سلولهای بنیادی به سلولهای عصبی در طی رشد جنینی و بازسازی بزرگسالان وجود ندارد. مطالعه گونه خاصی از شقایق های دریایی به نام شقایق دریایی ستاره ای یا Nematostella ، ممکن است پاسخ هایی را در این زمینه داشته باشد. این امر عمدتاً به این دلیل است که شقایق دریایی ستاره ای از کیفیتی برخوردار است که تعداد کمی از گونه های جانوری از آن استفاده می کنند: توانایی بازسازی سلول های عصبی خود.

محققین بر این باورند که با شناسایی مکانیسم های ترمیمی مربوط به این گونه جانداران، می توان راهی برای بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده یا بیمار موجودات عالی تر یافت. در این مطالعه محققین به ارزیابی نوعی ژن دخیل در تشکیل سیستم عصبی نماتوستلا در طی تکوین جنینی به نام ash پرداختند. آن ها این ژن را در لارو نماتوستلا و هم چنین در مراحل پولیپی و جوانی نماتوستلا تخریب کردند و مشاهده کردند که این ژن در تشکیل و تنظیم زیر مجموعه ای از نورون ها دخیل است.

محققین بر این باورند که استفاده از نماتوستلا می تواند اجازه دستیابی و شناسایی فرایندهای عصبی دخیل در بازسازی سیستم عصبی را می دهد و با دید گرفتن از این فرایندها و شناسایی ژن های همولوگ آن ها در مهره داران عالی، می توان راهی را برای بازسازی و ترمیم سیستم عصبی مهره داران عالی و وبویژه انسانی پیدا کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه