تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 اسفند 1390
ایجاد موش انسانی جهت کمک به تحقیقات واکسن ایدزHIV

  ایجاد موش انسانی جهت کمک به تحقیقات واکسن ایدزHIV

 آزمایشگاهی در دانشگاه پکن ، هزاران موش آزمایشگاهی با مقادیر مختلفی از خون انسان را، برای ایجاد موشی با ویژگی های سیستم ایمنی انسان نگهداری می کند. دانشمندان امیدوارند که  با استفاده از مهندسی ژنتیک ٬جوندگان تراریخته ای را برای انجام تست  واکسن ویروس ایدر (اچ آی وی) ایجاد کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از "اسمارت پلنت"؛ Hongkui Deng رئیس دانشگاه شهر پکن می گوید: "یک مدل حیوانی مناسب برای تحقیقات در زمینه تولید واکسن، بسیار مهم است. او هم چنین می گوید: "ما باید مدلی را که شبیه به یک نمونه  انسانی است به عنوان بهترین گزینه ممکن، برای بررسی اثرات جانبی واکسن ها فراهم کنیم. ایجاد این نوع مدل موشی نیاز به تعداد زیادی از سلول های بنیادی انسانی، که معمولا از خون بند ناف انسان جمع آوری می شود٬دارد. بند ناف ها و سلول های آنها به عنوان یک منبع کوچک هستند که  در کوتاه مدت قادر به تامین سلول های مورد نیاز برای این پروژه به حساب می آیند.
تیم Deng برای مقابله با کمبود منبع سلولی مورد نیاز در حال تلاش برای رشد سلول های بنیادی از سلول های پوست انسان، با استفاده از تکنیک iPS هستند.       Deng می گوید: "در تئوری، این روش می تواند تعداد نامحدودی از سلول های بنیادی را فراهم سازد. سیستم ایمنی بدن موش قبل از تزریق سلول های بنیادی انسانی ٬کاملا مهار شده و موش ها در شرایط استریل نگهداری می شوند."
تحقیقات سلول های بنیادی در چین به سرعت  در حال توسعه است، به طوری که در حال حاضر  چین به عنوان پنجمین ناشر مقالات تحقیقاتی  در زمینه سلول های بنیادی به شمار می رود.
Deng می گوید:" تحقیقات سلول های بنیادی در چین یک علم جوان، به شمار می رود که حمایت های بیشتری از سوی دولت را برای پیشرفت وترقی می طلبد ".
وی افزود: ”پبشرفت در این زمینه تلاش های بسیاری را می طلبد، در حالی که  ما هنوز در نیمه راه قرار داریم."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه