ژن سرطان سینه
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1390
بازآرایی های ژنتیکی 5 تا 7 درصد موارد سرطان سینه را موجب می شود

  بازآرایی های ژنتیکی 5 تا 7 درصد موارد سرطان سینه را موجب می شود

محققان مرکز سرطان دانشگاه میشیگان دو بازآرایی ژنی محرک سرطان را کشف کرده اند که ممکن است آغازگر 5 تا 7 درصد از موارد سرطان های پستان باشند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، محققان مرکز سرطان دانشگاه میشیگان دو بازآرایی ژنی محرک سرطان را کشف کرده اند که ممکن است آغازگر 5 تا 7 درصد از موارد سرطان های پستان باشند.
این نوع از نوترکیب های ژنتیکی قبلا به سرطان خون و تومورهای نادر بافت های نرم ارتباط داده می شد، اما اکنون محققان درحال کشف  آنها در تومورهای سخت متداول، از جمله زیر مجموعه های زیادی از سرطان پروستات و برخی از سرطان های ریه هستند.

دربررسی توالی ژنتیکی 89 رده سلولی و تومورسرطان پستان محققان دو نوع متمایز از بازآرایی های ژنتیکی را شناسایی کردند که به نظر می رسد محرک این زیر مجموعه از سرطان های پستان باشد.
یافته های این مطالعه در مجله Nature Medicine  منتشر شده است.

دکتر Arul Chinnaiyan نویسنده ارشد این مطالعه می گوید : اینکه اتصالات و بازآرایی های ژنی بتواند هدفی برای درمان های بالقوه باشد بسیار هیجان انگیز است .این یک مثال بزرگ ازدلیل چالش برانگیز بودن درمان سرطان است . راه های زیادی برای نوترکیبی ژن ها وجود دارد بنابراین یک راه حل درمانی پاسخگوی همه آنها نیست.

او می افزاید :این تحقیق شواهدی فراهم می کند مبنی بر اینکه این نوع از بازآرایی های ژنتیکی علت عمده بسیاری از تومورهای سخت است .
این مطالعه نشان داد که بازآرایی های ژنتیکی اثرات عمیقی بر سلول های سرطانی پستان هم در کشت بافت و هم درمدل موشی در آزمایشگاه  داشته است.

Chinnaiyan می گوید : ما هر یک از این بازآرایی ها را کلون کرده و آنها را به رده های سلولی نرمال پستان در جایی که به نظر میرسد  سبب ایجاد اثرات سرطان شوند، وارد کردیم.
تحقیقات قبلی UM نشان داد که نیمی از سرطان های پروستات، یک بازآرایی ژنومی دارند که باعث تلفیقی از دو ژن به نام TMPRSS2 و ERG می شود. این همجوشی ژنی که بنظر می رسد محرک آغاز رویداد های سرطان پروستات است، در ابتدای سال 2005 توسط پژوهشگران UM به رهبری Chinnaiyan کشف شد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه