تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 دی 1391
بازماندگان افسرده سکته مغزی ممکن است سه برابربیشتر درمعرض خطر مرگ باشند

  بازماندگان افسرده سکته مغزی ممکن است سه برابربیشتر درمعرض خطر مرگ باشند

براساس مطالعه منتشر شده درشصت و پنجمین نشست سالانه مغز و اعصاب در سان دیگو، افرادی که پس از سکته مغزی دچار افسردگی می شوند ممکن است سه برابر خطربیشترمرگ زودهنگام و چهار برابر خطربیشتر مرگ ناشی از سکته مغزی را نسبت به بازماندگان غیرافسرده سکته مغزی تجربه کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily:براساس مطالعه منتشر شده درشصت و پنجمین نشست سالانه مغز و اعصاب در سان دیگو، افرادی که پس از سکته مغزی دچار افسردگی می شوند ممکن است سه برابر خطربیشترمرگ زودهنگام و چهار برابر خطربیشتر مرگ ناشی از سکته مغزی را نسبت به بازماندگان غیرافسرده سکته مغزی تجربه کنند.
دکتر Amytis Towfighi از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و از اعضای آکادمی نورولوژی آمریکا گفت: ازهر سه نفر مبتلا به سکته مغزی، یکی دچار افسردگی می شود. این چیزی است که اعضای خانواده بیماران می بایست برای نجات عزیزانشان به آن توجه داشته باشند.
Towfighi اشاره کرد که ارتباط های مشابهی درمورد افسردگی و حمله قلبی یافت شده است، اما ارتباط بین سکته مغزی، افسردگی و مرگ کمتر شناخته شده است.
این تحقیق شامل، 10،550 نفر بین سنین 25 و 74 سال بود که به مدت 21 سال دنبال شده بودند. از این تعداد، 73 نفر دچارسکته مغزی بدون افسردگی، 48 نفردچار سکته مغزی و افسردگی، 8138 نفر نه سکته مغزی داشتند و نه افسردگی و 2291 نفر هم دچار افسردگی بدون سکته مغزی شده بودند.
پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنس، نژاد، آموزش ، سطح درآمد و وضعیت تأهل، در افراد دچار سکته مغزی و افسردگی ، خطر مرگ سه برابر بیشتر از کسانی بود که سکته مغزی را بدون افسردگی تجربه کرده بودند و خطر مرگ ناشی از سکته مغزی نیز چهار برابر درمیان افراد دچار سکته مغزی افسرده نسبت به افراد سالم بیشتر بود.
Towfighi  گفت:" تحقیقات ما بر اهمیت غربالگری و درمان افسردگی در افرادی که سکته مغزی را تجربه کرده اند، اشاره دارد. "با توجه به نحوه شایع افسردگی پس از سکته مغزی و عواقب بالقوه افسردگی، جستجو برای علائم و نشانه های آن و پرداختن به آنها ممکن است کلیدی باشد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه