تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399
بانداژی برای بازسازی شکستگی استخوانی

  بانداژی برای بازسازی شکستگی استخوانی

محققان دانشکده کینگ کالج لندن ماده ای تولید کرده اند که امکان پیوند سلول های بنیادی تشکیل دهنده استخوان به شکستگی های شدید استخوان را فراهم می کند و روند بهبودی را تسریع می کند. این روش جدید، ترمیم استخوان را بهبود می بخشد و ممکن است نحوه درمان شکستگی استخوان را تغییر دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  medicalxpress،  این مطالعه که در نشریه Nature Materials منتشر شده است ، سلول های بنیادی و سلول های استخوانی بالغ را که روی یک ماده بیولوژیکی رشد کرده اند را توصیف می کند که به ساختاری شبیه استخوان طبیعی تبدیل می شوند. دستیابی به موفقیت می تواند منجر به عوارض کمتری مانند عفونت و نتایج ضعیف برای آسیب های جدی شود.

این زیست ماده مانند یک باند ، در پروتئینی پوشانده می شود که در سراسر بدن برای رشد و ترمیم استفاده می شود. این بانداژ می تواند مانند یک گچ به شکستگی بچسبد و توانایی طبیعی استخوان را برای بهبود آن افزایش دهد و روند ترمیم را تسریع کند. با رشد سلول های بنیادی استخوان که سلول های استخوانی را در ژل سه بعدی روی بانداژ تولید می کنند و با پیوند این باند استخوان مانند به شکستگی، می توان سرعت این کار را افزایش داد. دستیابی به موفقیت در این زمینه می تواند برای بیماران مبتلا به شکستگی جدی استخوان تفاوت فاحشی در زمان بهبود ایجاد کند. روند بهبودی ناشی از یک شکستگی جدی ممکن است کند باشد و یا حتی در بیماران آسیب پذیر مانند افراد مسن یا کسانی که دارای شرایط سلامتی زمینه ای هستند ، با عدم موفقیت مواجه شود. روش های فعلی برای ترمیم استخوان، استفاده از ایمپلنت های مصنوعی یا بافت اهدایی است که طی آن استخوان برای ترمیم شکستگی از جای دیگر بدن گرفته می شود. این روش به توانایی خود بدن در بهبودی متکی است که می تواند پس از آسیب جدی ضعیف شود.

هدف محققین توسعه این بانداژ استخوانی و استفاده از آن در بالین در آینده ای نزدیک است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه