تاریخ انتشار: شنبه 13 آبان 1396
برخی باکتری های گوارشی ممکن است به ایمنی درمانی بهتر سرطان کمک کنند

  برخی باکتری های گوارشی ممکن است به ایمنی درمانی بهتر سرطان کمک کنند

افراد دارای انواع خاص از باکتری در سیستم گوارشی شان ممکن است بهتر به ایمنی درمانی پاسخ دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، طی 40 سال گذشته بر میزان وقوع ملانوما روز به روز افزوده شده است و در میان استفاده از ایمنی درمانی به طور دراماتیکی شرایط بیماران مبتلا به این بیماری را بهبود بخشیده است، هر چند نیمی از این بیماران مجددا دچار عود مجدد سرطان شده اند.

محققین و انکولوژیست های دانشگاه Southwestern باکتری گوارشی 39 بیمار ملانومایی که مورد ایمنی درمانی قرار گرفته بودند را آنالیز کرده و ارتباط قویی را بین پاسخ خوب به درمان و حضور برخی باکتری های ویژه یافتند. این مطالعه پیشنهاد می کند که برخی از باکتری ها که اصطلاحا آن ها را باکتری ها خوب نامیده است، به نوعی زمینه را برای عملکرد بهتر ایمنی درمانی و حمله به سلول های سرطانی و کشتن آن ها فراهم می کند.

چندی پیش مردی که دچار ملانومای متاستازیک بود و زمانی که وی با پنومونی نیز دست و پنجه نرم می کرد، متاستاز ریوی نیز در وی تشخیص داده شده بود با دوزهای ضعیفی از داروی ایمنی درمانی nivolumab شرایطش بهتر شد و بدون این که دچار عوارض جانبی شود، بهبود یافت. مطالعه و تحقیق بیشتر نشان داد که وی دارای باکتری های گوارشی مفید در میکروبیوم گوارشی است که به بهبود نتایج ایمنی درمانی کمک می کند. این باکتری ها شامل سه نوع باکتری موجود در مجرای روده ای انسانی هستند. برای شناسایی ارتباط بین این باکتری ها و موفقیت ایمنی درمانی، محققین متابولیت های دخیل را شناسایی کرده و ارتباط قویی را بین اسید آناکاردیک موجود در آجیل و انبه و باکتری های سودمند گوارشی مشاهده کردند. این مشاهدات اولیه، ارتباط بین میکروب های گوارشی و کارایی ایمنی درمانی را ثابت می کند و بدین معنی است که می توان با استفاده از یک کوکتیل پروبیوتیک نتایج ایمنی درمانی را تقویت کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه