تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 فروردین 1393
برداشتن پروستات طول عمر بیماران سرطانی را دوبرابر می کند

  برداشتن پروستات طول عمر بیماران سرطانی را دوبرابر می کند

یک مطالعه نشان می دهد که عمل جراحی برداشت پروستات و درمان دارویی ، طول عمر مبتلایان به سرطان پروستات را دو برابر می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، نتایج یک مطالعه نشان می دهد بیمارانی که تحت عمل جراحی و درمان دارویی قرار می گیرند نسبت به بیمارانی که تنها دارو درمانی می شوند دو برابر بیشتر احتمال دارد که 14 سال پس از عمل جراحی زنده بمانند.
 
محققان تاکید کردند: در صورتی که تحقیقات بیشتر این موضوع را تایید کند درمان سرطان پیشرفته پروستات متحول می شود.
 
سرطان پروستات شایع ترین سرطان در میان مردان است.
 
پزشکان معمولا برای درمان سرطان پیشرفته پروستات که به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است از داروهایی استفاده می کنند که هورمون های مردانه لازم برای رشد این سرطان را متوقف می کند.
 
معمولا مردان به طور متوسط پنج سال پس از شروع استفاده از داروها زنده می مانند.
 
در این مطالعه که به تازگی انجام شده است محققان انگلیسی و سوئدی اثر جراحی برداشت پروستات به همراه دارو درمانی را نسبت به تنها دارو درمانی بررسی کردند.
 
در این مطالعه محققان هزار و 400 مرد مبتلا به سرطان پروستات را مورد بررسی قرار دادند.
 
نیمی از این افراد قبل از شروع درمان مصرف داروها، پروستات خود را با عمل جراحی برداشته بودند و نیمی دیگر تنها تحت دارو درمانی قرار گرفتند.
 
محققان متوجه شدند که حدود 321 نفر که تنها تحت دارو درمانی قرار گرفته بودند جان خود را در طول این مطالعه از دست دادند که این تعداد دو برابر افرادی بود که تحت عمل جراحی برداشت پروستات و دارو درمانی قرار گرفته بودند.
 
به گزارش دیلی میل این مطالعه که در انجمن اورولوژی اروپا ارایه شد نشان می دهد که پروستات موجب اشاعه سرطان حتی پس از گسترش آن به قسمت های دیگر می شود.
 
سرطان پروستات عبارت است از ایجاد سلول های سرطانی در پروستات که می تواند باعث انسداد در دستگاه ادراری یا متاستاز گسترش سرطان به سایر اعضای بدن شود. 
 
در کشورهای پیشرفته سرطان پروستات شایع ترین سرطان پس از سرطان پوست و مرگ آورترین سرطان در مردان پس از سرطان ریه است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه