تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 اسفند 1390
برنامه ریزی های جدید جهانی برای ایمنوتراپی سرطان

  برنامه ریزی های جدید جهانی برای ایمنوتراپی سرطان

پژوهشگران دانشکده پزشکی پرلمان از دانشگاه پنسیلوانیا گزارش  دادند که به یک رویکرد جهانی  برای درمان سرطان هر شخص بر اساس سلول های T همان فرد بیمار دست یافته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ساینس دیلی، این اولین بار است که یک سیستم برای سازگاری و مهندسی سلول T برای حمله به تومورهای خاص مطرح شده است. این شیوه وابسته  به آنتی ژن های سلول های توموری است .

دکتر Daniel J. Powell Jr نویسنده ارشد این مقاله و استادیار پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی مرکز تحقیقات سرطان تخمدان Penn عنوان کرده است: در حال حاضر، این سیستم در مرحله  آزمایش  استفاده از سلول های T سالم اهدا شده  در مدل های حیوانی از سرطان انسان ، با هدف معرفی کردن سلول های اتولوگ برای هر فرد مبتلا در آینده تحت بررسی قرار دارد.

آنتی ژن های توموری ، اهداف بالقوه پاسخ  توسط سیستم ایمنی بدن هستند و تشخیص نوع آنتی ژنی که سلول های تومور یک بیمار بیان می کند، می تواند در طراحی درمان سرطان برای یک فرد خاص مفید باشد.

هر پروتئین جهش یافته که در یک سلول تومور تولید می شود می تواند به عنوان یک آنتی ژن توموری عمل کند.

بسیاری از سلول های توموری، دارای پروتئین های سطحی هستند که به طور نامناسب برای هرسلول بیان می شوند و یا فقط به طور معمول در طی فرایند رشد و نمو جنین بروز می یابد.

با این حال سلول های توموری، پروتئین های سطح سلولی را بیان می کنند که بسیار نادرند و یا بر روی سطح سلول های سالم وجود ندارد و مسئول فعال کردن مسیرهای مولکولی هستند که باعث تکثیرغیر قابل کنترل سلول ها است. در بسیاری از سرطان ها، همه  سلول های توموری آنتی ژن های  توموری یکسانی  را بیان نمی کنند  و گاهی اوقات سلول های سرطانی یک بیمار می تواند آنتی ژن های مختلفی بیان کند.  به دلیل این پیچیدگی، انتخاب آنتی ژن مناسب برای درمان سرطان بسیار مهم است.

بنا به گفته Powell ، سلول های T  مهندسی شده طوری  طراحی شده اند که گیرنده آنتی ژنی به نام  chimeric  را به همراه داشته باشند(CAR)  که قابلیت زیادی  برای هدف قرار دادن آنتی ژن ها و درمان سرطان را دارا هستند.

وی افزود: این گیرنده های آنتی ژن کایمریک که پیوند زده می شوند برای مثال بخشی از یک آنتی بادی خاص تومور بر روی سلول های ایمنی هستند. این کار به سلول های T بیماران اجازه می دهد آنتی ژن تومور را تشخیص دهند  و سلول های تومور خود را از بین ببرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه